31/10/2020

نمیک

گروه پژوهشی توسعه فناوری نمیک

دکوراسیون داخلی

براساس معنی مندرج در لغت‌نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

دکوراسیون داخلی

Interior design

دکوراسیون داخلی

 

براساس معنی مندرج در لغت‌نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه». دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای دوران، دستخوش تغییر می‌شوند.

معماری داخلی آفرینش فضاست، فضایی که در عین زیبا و خاطره انگیز بودن عملگرا و کارآمد نیز باشد. در واقع طراح با تنیدن اصول فنی و تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را طراحی می‌کند که بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته‌های مخاطبش است. دکوراسیون داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزاء و عناصر سازنده ساختمان سروکار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تأکید دارد اگر بگوییم معماری با مسائلی با مقیاس بزرگ شهری در تماس است تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است؛ و ماحصل آن ارتباط انسان با جهان پیرامون است. معماران داخلی علاوه برداشتن دانش کافی در زمینه معماری به توسعه و دریافت حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌پردازند به گونه‌ای که حس تعلق و یکپاچگی را در فضا به وجود می‌آورد و به عبارت دیگر به معماری فضا از دیدگاه ساکنان یا استفاده‌کنندگان آن می‌پردازد

ترکیب هنر با ساختمان‌سازی امریست که ریشه در فرهنگ‌ها، اقلیم، آداب و رسوم گذشته و حال دارد، تزئینات ساختمان بطور کلی شامل معماری داخلی، نمای ساختمان، محوطه سازی است در توضیح بیشتر می‌توان گفت دکوراسیون داخلی یا طراحی داخلی علمی است که فراتر از یک اعمال سلیقه ساده به تحلیل و بررسی کاربری یک فضا، رنگ‌ها، نور پردازی، وسایل دکوری، مبلمان، چیدمان و هارمونی بین عناصر مختلف می‌پردازد.

تاریخچه دکوراسیون 

دکوراسیون            

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که پیشینه این هنر به چه زمانی بازمی‌گردد؟ مطمئناً علاقه انسان به تزئین و آرایش محل زندگی‌اش امری تازه نیست حتی این احتمال وجود دارد که نقاشی‌های دوران غارنشینی، سوای مسئله اطلاع‌رسانی، نقش تزئینی نیز داشته‌اند.

به هر روی، هنگامی که در سال ۱۹۲۲، هاوارد کارتر (Howard Carter)، باستان‌شناس بریتانیایی، مقبره توتنخامون (Tutankhamen) را گشود؛ نقاب طلای خالص، جواهرات ظریف و اشیاء تزئینی که در کنار جسد و در داخل مقبره قرار داده شده بود، بینشی وسیع دربارهٔ چگونگی زندگی مصریان و علاقه آنان به تزئینات و طراحی را در اختیار محققان گذاشت که به نوبه خود آغازگر جستجویی دنباله‌دار و منجر به تجلی یافتن شکوه سبک اولیه مصری شد. حفاری‌های اولیه نشان داد که حتی بی‌نواترین خدمتکاران مصری هم، لوازم روزمره خانه‌شان را تزئین می‌کرده‌اند، امری که براساس استاندارهای فعلی در خور توجه است اینکه مصریان هرگز به راحتی رازهای خود را برملا نمی‌کردند، به همین روی مشخص نیست که دقیقاً علاقه و انگیزه آنان برای طراحی از کجا سرچشمه گرفته‌است. فرضیه‌ها و استدلال‌های مستمری در این زمینه مطرح شده‌است. آنچه می‌دانیم این است که سبک‌های آغازین طراحی از مصر نشأت گرفته‌اند.

رومی‌ها اساتید مسلم طراحی بوده‌اند و هنوز هم از بسیاری جهات، خصوصاً در زمینه طراحی کلاسیک، سرآمد طراحان جهانند. علاقه وافرشان به اشیاء زیبا و سبک آسایش طلبانه‌شان در آثار به جامانده کاملاً قابل ملاحظه است. آن‌ها علاقه‌مند بودند تا ثروت و موقعیت اجتماعی‌شان را به نمایش بگذارند و به زندگی مجلل و سبک پر زرق و برق تمایل داشتند. به دلیل موفقیت آنان در زمینه طراحی داخلی، حتی با معیارهای نوین هم هنوز در زمره بهترین‌های این هنر محسوب می‌شوند. میزان آسایش و نقاشی‌های زیبای فضای داخلی خانه‌هایشان که به صورت نقاشی دیواری و موزائیک‌کاری کف جلوه‌نمایی می‌کرد، از شگفت‌آورترین موفقیت‌های طراحی داخلی آن زمان بوده‌است. آن‌ها با تمامی آراستگی و آذینی که می‌توانستند متصور شوند مبلمان، میزهایی با پایه‌های پنجه مانند، صندلی، اثاثیه خاص و مبلمان راحتی را طراحی می‌کردند و می‌ساختند. ضیافت‌ها و شیوه زندگی مجلل مهم‌ترین بخش هستی‌شان بود و از این‌رو این امر را در آرایش خانه‌هایشان متجلی می‌ساختند.

برخلاف رومیان، یونانی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی چندان شهره نبودند و شهرت اصلی‌شان به خاطر سبک معماری فوق‌العاده‌شان است که هنوز هم در شهر آتن قابل ملاحظه است. پس از سقوط امپراطوری روم و اشاعه مسیحیت، سبک سرد و صومعه مانندی بر دکوراسیون داخلی خانه‌ها حکمفرما شد. شیوه‌های کلاسیک، آزادی طراحی، زیبایی‌دوستی و تجمل‌پرستی رومی جای خود را به تخته‌های تیره و خانه‌های بی‌تزئین دادند.

گرچه هنرمندان دوران گوتیک، سعر کردند تا حدی از این بی‌پیرایگی بکاهند، اما عملاً این سبک تا زمان ظهور رنسانس حکمفرما بود. با تولد دوباره آزادی‌های هنری؛ زیبایی و تزئین، مجدداً به خانه‌ها بازگشت. تعدد هنرمندان به نامی که پس از رنسانس با آن‌ها روبرو می‌شویم، خود گواهی بر این امر است.

در ملل شرقی نیز علاقه به دکوراسیون داخلی زیبا کاملاً آشکار است. مبلمان و تزئینات چینی، فرش‌های ایرانی، صدف‌کاری‌های ژاپنی و مجسمه‌ها و نقاش‌های پر رنگ و لعاب هندی، همه نشان دهنده علاقه این ملل به زیباسازی فضای زندگی‌شان است. گرچه سبک دکوراسیون داخلی شرقی با شیوه غربی آن تفاوت‌های بسیاری دارد.

با این همه اگر علاقه‌مندید تا به عنوان یک دکوراتور داخلی حرفه‌ای به کار مشغول شوید، بهتر است پیش از هر کاری به مطالعه دقیق و کامل تاریخ هنر و معماری بپردازید تا کاملاً با انواع سبک‌ها و شیوه‌های مرتبط با این حرفه آشنا شوید. بسیاری از طراحان داخلی سرشناس، سبک‌ها و مبلمان‌هایی را به نام خود به جا گذاشته‌اند. گرچه ساختمان‌ها و فضای داخلی آن‌ها باید سبک و شیوه زندگی زمان خود را منعکس کنند، اما این عمل بدون آگاهی از پیشینه آن‌ها میسر نمی‌شود. بسیاری از طراحان داخلی با آمیختن چند سبک و حتی به کار بردن المان‌های شرقی و غربی در مکانی واحد، فضایی را خلق می‌کنند که علاوه بر تنوع و زیبایی، آرامشی خاص را برای ساکنینش به ارمغان می‌آورد.

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو واژه ای هستند که معمولا با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند اما حقیقت این است که واقعا نمی توان این دو واژه را به جای هم به کار برد. شباهت های زیادی بین این دو شغل وجود دارد، آنقدر که سخت است بتوان گفت مرز مشخص بین این دو حرفه چیست. اگرچه با این حال، کمی بیش از یک تفاوت ناچیز بین آنچه که یک فرد را طراح داخلی می کند و آنچه که یک فرد را دکوراتور داخلی می کند، وجود دارد. برخی از این تفاوت ها نامحسوس هستند و بعضی واقعا قابل توجه.

وظایف متخصص دکوراسیون داخلی

دکوراتورها در این زمینه شکل دادن به یک فضا و زیبا ساختن یک فضا عموما خیلی خوب عمی می کنند. آنها می توانند به کارفرما کمک کنند که سبک موردنظر خود را انتخاب کرده، در مورد پالت رنگی مورد نیاز تصمیم بگیرد و همین طور در خرید مبلمان و سایر لوازم موردنیاز نیز می توانند به کارفرمایان کمک کنند. آنها معمولا وارد پروژه هایی می شوند که یک فضا از پیش موجوداست ولی نیاز به بهتر شدن و آراسته تر شدن دارد.

وظایف طراح داخلی

طراحان داخلی برنامه ریزی فضایی انجام می دهند و می توانند در طراحی و بازسازی فضای داخلی از طرح ریزی پلان طبقات تا انتخاب تمام اشیا و لوازم به افراد کمک کنند. این متخصصان تنها ظاهر فضا را بهتر نمی کنند بلکه عملکرد یک فضا نیز برای آنها حائز اهمیت است.

طراحی داخلی از نگاهی دیگر

طراحی داخلی هنر و علم ارتقاء داخلی یک ساختمان برای دستیابی به یک محیط سالم و زیباییشناختی برای افرادی است که از فضا استفاده می کنند. طراح داخلی کسی است که این پروژه ها را برنامه ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می کند. طراحی داخلی یک حرفه چند منظوره است که شامل توسعه مفهومی، برنامه ریزی فضایی، بازرسی سایت، برنامه ریزی، تحقیق، ارتباط با ذینفعان یک پروژه، مدیریت ساخت و ساز و اجرای طرح است.

تاریخ و شرایط کنونی

در گذشته، فضای داخلی به صورت غریزی به عنوان بخشی از فرآیند ساخت قرار گرفت.  حرفه طراحی داخلی منجر به توسعه جامعه و معماری پیچیده شده است که منجر به توسعه فرایندهای صنعتی شده است. پیگیری استفاده موثر از فضا، رضایت کاربر و طراحی عملکردی، به توسعه حرفه ای معماری معاصر کمک کرده است. حرفه طراحی داخلی جداگانه و متمایز از نقش دکوراتور داخلی، اصطلاح است که معمولا در ایالات متحده استفاده می شود. این اصطلاح در انگلستان کمتر رایج است، زیرا حرفه طراحی داخلی هنوز کنترل نشده است و به همین علت، به طور رسمی حرفه ای نیست.

در هند باستان، معماران به عنوان طراحان داخلی کار می کردند. این را می توان از منابع ویشوکارما معمار – یکی از خدایان در اساطیر هند دید. علاوه بر این، مجسمه هایی که متون و رویدادهای باستانی را نشان می دهند در کاخ های ساخته شده در هند قرن هفدهم دیده می شود.

در مصر باستان، “خانه های روح” یا مدل های خانه ها در مقبره ها به عنوان مخزن برای ارائه غذا قرار داده شد. از اینها می توان جزئیات مربوط به طراحی داخلی خانه های مختلف در سراسر سلسله های مختلف مصر مانند تغییرات تهویه، قطب شمال، ستون ها، پنجره ها، پنجره ها و درها را دید.

در طول قرن هفدهم و هجدهم و در اوایل قرن نوزدهم، دکوراسیون داخلی، نگرانی از خانه دار یا یک روکش کارگر یا کارگر کارآمد بود که به سبک هنری برای فضای داخلی توصیه می کرد. معماران همچنین از صنعتگران یا صنایع دستی برای طراحی داخلی برای ساختمان های خود استفاده می کنند.

طراحی و مدیریت داخلی تجاری

در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم، خدمات طراحی داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافت، به این ترتیب که طبقه متوسط ​​در کشورهای صنعتی رشد و شکوفایی داشت و تمایلات داخلی برای ثروت را برای به دست آوردن موقعیت جدید خود شروع کردند. شرکت های مبلمان بزرگ شروع به طراحی داخلی و مدیریت داخلی کردند، ارائه مبلمان کامل در سبک های مختلف. این مدل کسب و کار از اواسط قرن تا 1914، زمانی که این نقش به طور فزاینده ای توسط طراحان مستقل، اغلب آماتور، غارت شد، رونق گرفت. این راه را برای ظهور طراحی داخلی حرفه ای در اواسط قرن بیستم فراهم کرد.

در دهه های 1950 و 1960، روحانیون مشاغل خود را گسترش دادند. آنها کسب و کار خود را به طور وسیع تر و به صورت هنری تعریف کردند و شروع به تبلیغ مبلمان خود را به مردم کردند. برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد برای کارهای داخلی قرارداد در پروژه هایی مانند دفاتر، هتل ها و ساختمان های عمومی، این کسب و کار ها بسیار بزرگتر و پیچیده تر شد، با استفاده از سازندگان، پیمانکاران، گچ، طراحان پارچه، طراحان مبلمان و مهندسان و تکنسین ها برای انجام کار. شرکت ها شروع به انتشار و توزیع کاتالوگ با چاپ برای سبک های مختلف با شکوه برای جلب توجه گسترش کلاس های متوسط.

به عنوان فروشگاه های بزرگ در تعداد و اندازه افزایش یافته است، فضاهای خرده فروشی در مغازه ها در سبک های مختلف به عنوان مثال برای مشتریان مبله شده است. یکی از ابزارهای تبلیغاتی مؤثر، قرار دادن اتاق مدل در نمایشگاه های ملی و بین المللی در نمایشگاه ها بود تا مردم بتوانند آن را ببینند. برخی از شرکت های پیشرو در این زمینه Waring و Gillow، James Shoolbred، Mintons، Holland & Sons بودند. این شرکت های تولید مبلمان با کیفیت بالا سنتی نقش مهمی در مشاوره های مشتریان طبقه متوسط ​​را براساس سلیقه و سبک ایفا می کنند و قراردادهایی را برای طراحی و تأسیس داخلی بسیاری از ساختمان های مهم در بریتانیا آغاز کردند.

این نوع شرکت پس از جنگ داخلی در آمریکا ظاهر شد. برادران هارت، که توسط دو برادر مهاجر آلمان تاسیس شده بود، به عنوان یک انبار اثاثیه آغاز شد و یکی از اولین سازندگان مبلمان و دکوراسیون داخلی شد. هرتر برادران با کارگاه طراحی خود و کارگاه های کابینت و اثاثه یا لوازم داخلی، آماده بودند تا هر جنبه ای از مبلمان داخلی را شامل پانل های تزئینی و مانتل ها، دکوراسیون دیوار و سقف، کف های الگو و فرش و پارچه های تزئینی.

یکی از محققان برجسته تئوری طراحی داخلی به طبقه متوسط ​​معمار اوون جونز، یکی از تأثیرگذارترین نظریه پردازان طراحی قرن نوزدهم بود. اولین پروژه جونز مهمترین آن بود – در سال 1851 او نه تنها مسئول دکوراسیون کریستال پالستون جوزف پاکتسون برای نمایش بزرگ بود، بلکه همچنین برای ترتیب نمایشگاه ها در داخل. او یک پالت بحث انگیز از قرمز، زرد و آبی را برای ماشین آلات داخلی انتخاب کرد و، علی رغم انتشار اولیه منفی در روزنامه ها، در نهایت توسط ملکه ویکتوریا به تحسین و انتقاد شدید رسیده بود. مهمترین نشریۀ او “گرامر عروسی” (1856)   بود که در آن جونز 37 اصل کلیدی طراحی داخلی و دکوراسیون را تشکیل داد.

جونز توسط برخی از شرکت های پیشرو در طراحی داخلی در روز کار می کرد؛ در دهه 1860 او در همکاری با شرکت لندن جکسون و گراهام برای تولید مبلمان و اتصالات دیگر برای مشتریان برجسته از جمله آلفرد موریسون، هنرمند، و خدیو مصر، اسماعیل پاشا کار کرد.

در سال 1882، دایرکتوری لندن دفتر پست، 80 دکوراتور داخلی را فهرست کرد. برخی از شرکت های مشهور این دوره عبارت بودند از Crace، Waring & Gillow و Holland & Sons؛ دکوراتور معروف که توسط این شرکت ها کار می کرد، شامل توماس ادوارد کلکت، ادوارد ویلیام گودوین، چارلز بری، گتفریده سمپر و خیابان جورج ادموند بود.

نگاهی  به طراحی داخلی حرفه ای

این داخلی توسط جان دیابلی کراس، رئیس موسسه تزئینات بریتانیایی، تاسیس شد در سال 1899 طراحی شده است.

به نوبه خود از قرن بیستم، مشاوران و نشریات آماتور به طور فزاینده ای به انحصار شرکت های بزرگ خرده فروشی در طراحی داخلی پرداختند. نویسنده مؤنث فمینیست انگلیسی مری هاوئیس مجموعه ای از مقالات به طور گسترده ای خوانده شده در دهه 1880 را نوشت، که در آن او از اشتیاق فراوانی برخوردار بود که مردم طبقه متوسط ​​مشتاق خانه های خود را با توجه به مدل های سفت و سخت ارائه شده توسط خرده فروشان مبادله می کردند. او از پذیرش فردی از سبک خاصی که به نیازهای فردی و ترجیحات مشتری ساخته شده است، حمایت می کند:

“یکی از قوی ترین اعتقادات من و یکی از اولین قنات های طعم خوب این است که خانه های ما، مانند پوسته ماهی و لانه پرنده، باید نماد طعم و عادات فردی ما باشد.

حرکت به سمت دکوراسیون به عنوان یک حرفه هنری جداگانه که به تولیدکنندگان و خرده فروشان مربوط نیست، انگیزه ای برای شکل گیری موسسه تزئینات بریتانیا در سال 1899 داشت؛ با John Dibblee Crace به عنوان رئيس جمهور آن تقریبا 200 دکوراتور در سراسر کشور را نشان داد.  تا سال 1915، فهرست لندن 127 نفر را به عنوان دکوراتورهای داخلی خریداری کرد که 10 زن بودند. رودا و آگنس گرت اولین زنان بودند که در سال 1874 به طور حرفه ای به عنوان طراحان خانه آموزش دادند. اهمیت کار آنها در طراحی در آن زمان به همان نسبت با ویلیام موریس مورد توجه قرار گرفت. در سال 1876، کار آنها – پیشنهادات برای دکوراسیون خانه در نقاشی، چوب و مبلمان – ایده های خود را در مورد طراحی داخلی هنری را به یک مخاطب متوسط ​​طبقه متوسط ​​گسترش داد.

“تا همین اواخر زمانی که یک مرد می خواست تهیه کند او از همه نمایندگی ها بازدید می کرد و قطعه ای را از طریق قطعات مبلمان انتخاب می کرد … امروز او را برای فروش در مبلمان و لوازم هنری می فرستد که همه اتاق ها را در خانه بررسی می کند و هنری خود را به ارمغان می آورد ذهن را در این زمینه تحمل کنیم. ”

در آمریکا، Candace Wheeler یکی از اولین طراحان داخلی زن بود و به ایجاد سبک جدید طراحی آمریکایی کمک کرد. او در توسعه دوره های هنر برای زنان در تعدادی از شهرهای بزرگ آمریکا نقش مهمی ایفا کرد و به عنوان یک مقام ملی در طراحی داخلی شناخته شد. تأثیر مهمی در حرفه جدید، دکوراسیون خانه ها، یک کتابچه راهنمای طراحی داخلی توسط ادی وارتون با معمار اوگدن کدممن در سال 1897 در آمریکا بود. در این کتاب، نویسندگان طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی، به خصوص اتاق هایی که با پرده های سنگین پنجره تزئین شده بودند، دکوراسیون پنجره های ویکتوریا، مبلمان ویفر بریک و brac و پر از سفال را محکوم کردند. آنها استدلال کردند که چنین اتاق هایی بر روی مبل های فضای برنامه ریزی مناسب و طراحی معماری تاکید می کنند و بنابراین ناراحت کننده و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. این کتاب کار منحصر به فردی است و موفقیت آن منجر به ظهور دکوراتورهای حرفه ای شد که به شیوه ای که توسط نویسندگان آن، مخصوصا السی د وولف، حمایت می شد.

السی د وولف یکی از اولین طراحان داخلی بود. رد سبک ویکتوریائی که او بزرگ شد، او یک طرح پر جنب و جوش را انتخاب کرد، همراه با مبلمان راحت تر در خانه. طرح های آن سبک بود، با رنگ های تازه و ظریف Chinoiserie مبلمان، در مقایسه با ترجیح ویکتوریا از نقاشی های سنگین، قرمز و اثاثه یا لوازم داخلی، چوب تیره و تصاویر پس زمینه با شدت الگو. طرح های او نیز عملی تر بود؛   او کلفتی را که خانه ویکتوریا را اشغال کرده بود را از بین می برد و مردم را راحت تر سرگرم می کند. در سال 1905، د وولف برای طراحی داخلی Colony Club در خیابان مدیسون سفارش داده شد. داخلی آن تقریبا بیش از شب به رسمیت شناخته شده است.   او ایده هایش را به کتابش که به طور گسترده ای در سال 1913 به چاپ رسید، “خانه در طعم خوب”

در انگلستان، سیری مابین یک طراح داخلی افسانه ای شد که اولین طراحی اتاق سفید را به خود اختصاص داد. در اوایل دهه 1910 کار خود را شروع کرد، شهرت بین المللی او به زودی رشد کرد؛ او بعدا کسب و کار خود را به نیویورک سیتی و شیکاگو گسترش داد.  او در دوره عصر ویکتوریا متولد شده است، زمانی که رنگ های تیره و فضاهای کوچک را مشخص می کند، او به جای اتاق های پر از نور و در سایه های مختلف از صفحات سفید و آینه ای طراحی شده است. علاوه بر صفحه نمایش های آینه، قطعات علامت تجاری خود شامل: کتاب های تحت پوشش در دایره سفید، کارد و چنگال با دستگیره های پرسلن سفید، جداول کنسول با کف دست زدن به نخل، پوسته یا پایگاه های دلفین، تخت خواب های فرفری و فرفری، فرش های پشمی، صندلی های ناهار خوری در چرم سفید و لامپ های توپ شیشه ای فارغ التحصیلی و تاج های گل.

گسترش

حرفه طراحی داخلی بعد از جنگ جهانی دوم بیشتر شد. از دهه 1950 تا کنون، هزینه در خانه افزایش یافته است. دوره های طراحی داخلی ایجاد شد و نیازمند انتشار کتاب های درسی و منابع مرجع بود. گزارش های تاریخی طراحان داخلی و شرکت های متمایز از متخصصان هنرهای تزئینی در دسترس بوده است. سازمان برای تنظیم آموزش و پرورش، مدارک، استانداردها و شیوه ها و غیره برای این حرفه تاسیس شد.

طراحی داخلی قبلا به عنوان نقش دوم در معماری شناخته شده بود. این همبستگی های بسیاری با رشته های طراحی دیگر دارد که شامل کار معماران، طراحان صنعتی، مهندسان، سازندگان، صنعتگران و غیره می شود. به همین علت، استانداردهای طراحی و طراحی استانداردهای داخلی اغلب در سایر سازمان های حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.   سازمان هایی مانند انجمن بین المللی طراحان، که در سال 1986 در انگلستان تاسیس شد، و موسسه طراحان آمریکایی که در سال 1938 تأسیس شد، بر حوزه های مختلف طراحی نظارت داشت.

تا همین اواخر، نمایندگی خاصی برای حرفه ای طراحی داخلی ایجاد نشد. انجمن ملی طراحان داخلی کشور در سال 1957 تأسیس شد، در حالی که در انگلستان انجمن دکوراتورها و طراحان داخلی در سال 1966 تاسیس شد. در سراسر اروپا، سازمان های دیگر مانند انجمن معماران داخلی فنلاند (1949) تاسیس شد و در سال 1994 انجمن بین المللی طراحی داخلی تاسیس شد.

الن مازور تامسون، نویسنده ریشه های طراحی گرافیک در امریکا (1997)، مشخص می کند که وضعیت حرفه ای از طریق آموزش، استانداردهای خودمختار و سازمان های نگهداری حرفه ای به دست می آید.   با این کار، طراحی داخلی حرفه ای پذیرفته شد.

تزئینات داخلی و طراحان داخلی

طراحی داخلی در یک رستوران

طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. دکوراسیون مبلمان یا تزئین یک فضای با چیزهای شیک و زیبا است. به طور خلاصه، طراحان داخلی می توانند تزئین نمایند، اما طراحان طراحی نمی کنند.

طراح داخلی

طراح داخلی به این معنی است که بیشتر بر برنامه ریزی، طراحی کاربردی و استفاده موثر از فضا در مقایسه با تزئینات داخلی بیشتر تأکید دارد. طراح داخلی در طراحی اولیه می تواند پروژه هایی را که شامل ایجاد چارچوب اولیه فضاهای درون یک ساختمان و همچنین پروژه هایی است که نیاز به درک مسائل فنی مانند موقعیت پنجره، درب، آکوستیک و روشنایی را دارند، انجام دهد.   اگرچه یک طراح داخلی ممکن است طرح فضا را ایجاد کند، اما ممکن است دیوارهای تحملشده را تغییر ندهد بدون این که طرح های خود را برای تأیید توسط یک مهندس سازه مهر تایپ کنند. طراحان داخلی اغلب به طور مستقیم با معماران، مهندسین و پیمانکاران کار می کنند.

طراحان داخلی باید به منظور ایجاد محیط داخلی که کارآمد، ایمن و پایبند به کدهای ساختمان، مقررات و الزامات ADA باشند، بسیار ماهر باشند. آنها فراتر از انتخاب پالت های رنگی و مبلمان هستند و دانش خود را برای توسعه اسناد ساختمانی، بارهای بارگذاری، مقررات بهداشتی و اصول طراحی پایدار، و همچنین مدیریت و هماهنگی خدمات حرفه ای از جمله مکانیک، برق، لوله کشی و زندگی، اعمال می کنند ایمنی همه برای اطمینان از اینکه مردم می توانند زندگی کنند، یاد بگیرند یا کار کنند در یک محیط بی خطر که از نظر زیبایی زیبایی هم داشته باشد.

ممکن است کسی بخواهد تخصص فنی و خاصی را برای یک منطقه یا نوع طراحی داخلی، مانند طراحی مسکونی، طراحی تجاری، طراحی مهمان نوازی، طراحی خدمات بهداشتی، طراحی جهانی، طراحی نمایشگاه، طراحی مبلمان و نام تجاری فضایی، ایجاد کند. طراحی داخلی حرفه ای خلاقانه است که نسبتا جدید است، به طور مداوم در حال تحول است و اغلب به مردم عارض می شود. این یک پیگیری هنری نیست و به تحقیق از بسیاری از زمینه ها متکی است تا بتواند درک خوبی از نحوه تاثیر محیط افراد بر روی افراد داشته باشد.

رنگ در طراحی داخلی

رنگ یک ابزار طراحی قدرتمند در دکوراسیون و همچنین طراحی داخلی است که هنر ترکیب و هماهنگ کردن رنگ ها با هم برای ایجاد یک طرح شیک در معماری داخلی فضای است.

برای طراحان داخلی برای به دست آوردن یک تجربه عمیق با رنگ ها، درک اثرات روانی آنها و درک معانی هر رنگ در مکان ها و موقعیت های مختلف، برای ایجاد ترکیب مناسب برای هر مکان ضروری است.

ترکیب رنگها با یکدیگر می تواند منجر به ایجاد حالت ذهنی شود که توسط ناظر دیده می شود و در نهایت می تواند تاثیر مثبت یا منفی بر روی آنها داشته باشد. رنگ ها باعث می شوند که اتاق آرام تر، شاد، راحت، استرس زا و یا دراماتیک باشد. ترکیب رنگ یک اتاق کوچک به نظر می رسد بزرگتر یا کوچکتر است.   بنابراين حرفه طراحي داخلي براي انتخاب رنگ مناسب براي يک مکان به گونه اي است که مردم مي خواهند در فضا نگاه کنند و احساس کنند.

تخصصها

مسکونی

طراحی مسکونی طراحی داخلی مسکن خصوصی است. همانطور که این نوع طراحی برای موقعیت های خاص بسیار خاص است، نیازها و خواسته های فرد در این زمینه طراحی داخلی بسیار مهم است. طراح داخلی ممکن است از مرحله برنامه ریزی اولیه در پروژه کار کند یا ممکن است بر روی بازسازی یک ساختار موجود کار کند. اغلب فرایند بسیار درگیر است که چند ماه طول می کشد تا متناسب با نیاز مشتری و ایجاد یک فضا باشد.

تجاری

طراحی تجاری شامل طیف گسترده ای از تخصص ها می شود.

خرده فروشی: شامل مراکز خرید و مراکز خرید، فروشگاه های تخصصی، فروشگاه های تجاری، تجارتی بصری و نمایشگاه ها می باشد.

نام تجاری بصری و فضایی: استفاده از فضا به عنوان یک رسانه برای بیان یک نام تجاری شرکتی.

شرکت: طراحی دفتر برای هر نوع کسب و کار مانند بانک ها.

بهداشت و درمان: طراحی بیمارستان ها، امکانات زندگی درمانی، دفاتر پزشکی، دفاتر دندانپزشکی، امکانات روان پزشکی، آزمایشگاه ها، امکانات تخصصی پزشکی.

مهمان نوازی و تفریح: شامل هتل ها، متل ها، استراحتگاه ها، کشتی های کروز، کافه ها، کافه ها، کازینو ها، کلاب های شبانه، تئاتر ها، سالن های موسیقی و کنسرت، اپرا، سالن های ورزشی، رستوران ها، سالن های ورزشی، باشگاه های بهداشتی و اسپا و غیره

موسسات: دفاتر دولتی، موسسات مالی (بانک ها و اتحادیه های اعتباری)، مدارس و دانشگاه ها، امکانات مذهبی و غیره

امکانات صنعتی: امکانات تولید و آموزش و همچنین امکانات واردات و صادرات.

نمایشگاه: شامل موزه ها، گالری، سالن نمایشگاه، به ویژه طراحی برای نمایشگاه و گالری نمایشگاه.

ترافیک ساختمان: شامل ایستگاه اتوبوس، ایستگاه مترو، فرودگاه، اسکله و غیره

ورزش: شامل ورزشگاه ها، استادیوم ها، اتاق های شنا، سالن های بسکتبال و غیره

آموزش در یک موسسه خصوصی که کلاس های طراحی داخلی را ارائه می دهد

خوداشتغالی

استخدام در شرکت های خصوصی بخش

دیگر موارد

دیگر زمینه های تخصص شامل تفریحی و طراحی پارک تم، موزه و نمایشگاه طراحی، طراحی نمایشگاه، طراحی رویداد (از جمله مراسم، عروسی، عروسی، عروسی، عروسی، کنفرانس ها و کنسرت ها)، یک ظاهر طراحی داخلی و تبلیغی، یک ظاهر طراحی شده، سبک غذا یک ظاهر طراحی شده محصول، طراحی یک اتاق جداگانه، طراحی تئاتر و عملکرد، مرحله و طراحی مجموعه، طراحی منظره و طراحی تولید برای فیلم و تلویزیون. فراتر از آن، طراحان داخلی، به خصوص کسانی که با تحصیلات تکمیلی تحصیل کرده اند، می توانند در طراحی مراقبت های بهداشتی، طراحی روانشناختی، طراحی امکانات آموزشی و دیگر زمینه هایی که نیاز به دانش تخصصی دارند، تخصص داشته باشند. بعضی از برنامه های دانشگاهی، دوره های تحصیلات تکمیلی را در پایان نامه ها و سایر زمینه ها ارائه می دهند. به عنوان مثال، دانشگاه کورنل و دانشگاه فلوریدا برنامه های فارغ التحصیل طراحی داخلی را در مطالعات محیطی و رفتاری ارائه می دهند.

حرفه

تحصیلات طراحی داخلی

 

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید یک طراح داخلی حرفه ای شوید. همه این مسیر ها شامل برخی از انواع آموزش هستند. کار با طراح حرفه ای موفق یک روش غیررسمی آموزش است و قبلا شایع ترین روش آموزش بوده است. با این حال، در بسیاری از کشورها، این مسیر تنها نمی تواند منجر به صدور مجوز به عنوان طراح داخلی حرفه ای شود. آموزش از طریق موسسه ای مانند یک دانشکده، هنر یا مدرسه یا دانشگاه طراحی یک مسیر رسمی تر برای تمرین حرفه ای است.

در انگلستان و U.S.، در حال حاضر چندین دوره تحصیلی دانشگاهی در دسترس است، از جمله آنهایی که در معماری داخلی هستند، برای اتمام سه یا چهار ساله.

یک برنامه آموزش رسمی، به ویژه یک مجریه و یا با یک سازمان حرفه ای از طراحان داخلی، می تواند آموزش هایی را ارائه کند که مطابق با حداقل استانداردهای بین المللی است و به همین ترتیب دانش آموز را به یک استاندارد عالی آموزش می دهد. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه و Ph.d. برنامه های در دسترس برای کسانی که به دنبال آموزش بیشتر در یک تخصص خاص طراحی (به عنوان مثال طراحی روانشناختی و یا مراقبت های بهداشتی) و یا کسانی که مایل به آموزش طراحی داخلی در سطح دانشگاه.

شرایط کاری طراحی داخلی

طیف گسترده ای از شرایط کاری و فرصت های شغلی در طراحی داخلی وجود دارد. شرکت های بزرگ و کوچک اغلب طراحان داخلی را به عنوان کارکنان در ساعات کاری منظم استخدام می کنند. طراحان برای شرکت های کوچک و سیستم های بازاریابی آنلاین معمولا بر اساس یک قرارداد یا هر کار مشغول به کار هستند. طراحان مشغول به کار، که 26 درصد از طراحان داخلی را تشکیل می دهند،   بیشتر ساعت ها کار می کنند. طراحان داخلی معموال تحت فشار قرار می گیرند تا موعد مقرر را برآورده کنند، باقی بمانند و نیازهای مشتریان را برآورده کنند.

در بعضی موارد، کارشناسان دارای مجوز کار را بررسی و قبل از ارسال طرح برای تصویب توسط مشتریان و یا تصویب ساخت و ساز امضا. نیاز به بررسی مجاز و امضا متفاوت با مکان، قانون مربوطه و محدوده کار متفاوت است. کار آنها می تواند سفرهای قابل توجهی را برای بازدید از مکان های مختلف انجام دهد. با این حال، با توسعه فن آوری، فرآیند تماس با مشتریان و برقراری ارتباط با جایگزین های طراحی آسان تر شده و نیازمند سفر کمتر است.   آنها همچنین یک فضای را برای رفع طعم خاص برای مشتری تجدید می کنند.

سبک ها

هنر دکو

سبک هنر دکو در سالهای اولیه قرن بیستم با کاهش نوآوری در اروپا آغاز شد. اصطلاح “هنر دکو” از نمایشگاه بین المللی هنر هنرهای نمایشی و صنایع مدرن، نمایشگاه جهانی در پاریس در سال 1925 گرفته شد.   هنر دکو بسیاری از تاثیرات کلاسیک سنتی را به نفع شکل های هندسی ساده تر و رنگ های فلزی رد کرد. سبک هنری دکو تحت تاثیر همه ی زمینه های طراحی، به ویژه طراحی داخلی، بود، چرا که اولین سبک دکوراسیون داخلی بود تا فناوری های جدید و مواد مورد توجه قرار گیرد.

سبک هنر دکو عمدتا بر اساس شکل های هندسی، ساده سازی و خطوط تمیز است.   سبک ارائه یک تصویر تیز و خنک از زندگی مکانیکی کاملا با هر چیزی که پیش از آن بود، متفاوت است.

هنر دکو مواد سنتی دکوراسیون و طراحی داخلی را رد کرد و به جای استفاده از مواد غیر معمول تر مانند کروم، شیشه، فولاد ضد زنگ، پارچه های براق، آینه، آلومینیوم، لاک، چوب تزئینی، کوسه ها و پوست گورخر استفاده کرد. استفاده از مواد سخت تر و سخت تر برای جشن عصر دستگاه انتخاب شد. این مواد منعکس کننده سحر آمیز دوره مدرن است که پس از پایان جنگ جهانی اول آغاز شد. ترکیبی نوآورانه از این مواد مخالفاتی بود که در آن زمان بسیار محبوب بودند – مثلا مخلوط کردن با چوب های بسیار جلا و لاک سیاه با ساتن و خزدار.   فروشگاه سلمانی در فروشگاه آستین رید در لندن توسط P. J. Westwood طراحی شده است. به دلیل استفاده از مواد فلزی به زودی به عنوان مرطوب ترین فروشگاه سلمانی در بریتانیا شناخته شد.

تم های رنگی Art Deco شامل رنگ فلزی، رنگ خنثی، رنگ روشن و سیاه و سفید بود. در طراحی داخلی، رنگ های فلزی سرد از جمله نقره، طلا، آبی فلزی، خاکستری زغال چوب و پلاتین تمایل داشتند غالب شوند.  سرخ چرمایف، طراح انگلیسی بریتانیایی بریتانیا، استفاده گسترده ای از رنگ های فلزی سرد و سطوح لوکس در طرح های اتاق خود کرد. طراحی سالن نمایش سال 1930 برای یک شرکت لباس پوشیدن بریتانیایی، دارای پس زمینه نقره ای خاکستری و پانل های دیواری شیشه ای آینه بود.

سیاه و سفید نیز در طول 1920s و 1930s رنگ رنگ بسیار محبوب بود. کاشی ها، کف و تصاویر پسزمینه سیاه و سفید در آن زمان بسیار مرسوم بود. به عنوان سبک توسعه یافته، رنگ های پر جنب و جوش روشن نیز محبوب شد.

مبلمان و دکوراسیون هنری Deco دارای ظاهر براق و لوکس با استفاده از چوب تزئینی و پوشش های بازتابنده بود. قطعات مبلمان معمولا لبه های خمیده، اشکال هندسی و خطوط تمیز داشتند.   وسایل روشنایی Art Deco تمایل به استفاده از الگوهای هندسی انباشته داشتند.

هنر مدرن

“طراحی مدرن از هنرهای تزئینی، عمدتا از هنر دکو، در اوایل قرن بیستم رشد کرد.”   یکی از اولین کسانی که این سبک را معرفی کرد، فرانکل لویید رایت بود که تا زمانی که خانه نبود محبوبیت زیادی نداشت Fallingwater نامیده می شود در دهه 1930. “هنر مدرن به اوج خود در دهه 1950 و دهه 60 رسیده است، به همین دلیل طراحان و طراحان امروز می توانند به طراحی مدرن به عنوان” اواسط قرن “اشاره کنند.   هنر مدرن به دوره یا سن طراحی اشاره نمی کند.” هنر مدرن همانند طراحی معاصر نیست، بلکه اصطلاح است که طراحان داخلی به یک گروه متحرک از سبک ها و روند های اخیر اعمال می کنند. ”

مواد عرب

“نقاشی مجلس” که نقاشی نقاش نیز نامیده می شود، دکوراسیون اتاق مجلل یا اتاق جلویی خانه های سنتی عربی در استان اسیر عربستان سعودی و بخش های مجاور یمن است. این نقاشی های دیواری، یک نوع نقاشی دیواری و یا نقاشی دیواری عربی، هندسه هندسی مختلف طرح های در رنگ های روشن: “به نام” nagash “به زبان عربی، نقاشی های دیواری علامتی از افتخار یک زن در خانه اش بود”.

طرح های هندسی و خطوط سنگین به نظر می رسد از الگوهای منطقه و نساجی و بافندگی سازگار است. “در مقایسه با بی احترامی از معماری و دکوراسیون در بقیه عربستان، رنگ و تزئین رنگ آمیزی آن ها را از” اسیر “مشخص می کند. نقاشی به داخل خانه بر روی دیوارها و درها، از راه پله ها و به داخل مبلمان می رود. هنگامی که یک خانه نقاشی می شود، زنان از جامعه به یکدیگر کمک می کنند تا کار را تمام کنند. ساختمان پس از آن طعم و دانش مشترک خود را نشان می دهد. مادران این را به دخترانشان منتقل می کنند. این اثر هنری بر اساس هندسه خطوط مستقیم است و الگوهای معمولی برای نساجی را با نوارهای جامد از رنگ های مختلف نشان می دهد. برخی از موتیف ها مانند مریرا مثلثی یا “طاقچه” و پالمت ظاهر می شوند. در گذشته رنگ از رنگدانه های معدنی و گیاهی تولید شده است. گردو و یونجه سبز شد. آبی از گیاه indigo آمده است. قرمز از انار و یک گلدان خاص وارد شد. رنگ های پرنعمت از موهای سخت که در دم دم بزنند ایجاد شد. امروزه، با این حال، زنان از رنگ های تولیدی مدرن استفاده می کنند تا ظاهر جدیدی ایجاد کنند که به عنوان شاخصی از تغییرات اجتماعی و اقتصادی تبدیل شده اند. »

زنان در استان اسیر اغلب دکوراسیون و نقاشی در داخل خانه را تکمیل می کنند. ام امیر عبدالله می گوید: “اگر می توانستید پول زیادی بپردازید، همسر تنها می توانست از ما گلوله ها را نقاشی کند،” خطوط ساده و ساده ساده، در الگوهای سه تا شش تکرار در قرمز، سبز، زرد و قهوه ای “. هنگامی که زنان نمی خواستند دیوارها را رنگ کنند، می توانستند با زنان دیگری که این کار را انجام می دادند، تبادل نظر کنند. تعدادی از زنان عربستان به عنوان نقاشان مجلسی مانند فاطمه ابو قحاس معروف شده اند.

دیوارهای داخلی خانه به وضوح توسط زنان رنگ است که در الگوهای تعریف شده با خطوط، مثلث، مربع، قطر و الگوهای درختی کار می کنند. “برخی از مثلث های بزرگ نشان دهنده کوه ها هستند. خطوط Zigzag برای آب و همچنین برای رعد و برق ایستاده است. مثلث کوچک، به ویژه هنگامی که وسیع ترین قسمت در بالای صفحه است، در نمایه های قبل از اسلام از شخصیت های زن یافت می شود. مثلث کوچکی که در نقاشی های دیواری در «آسیر» نامیده می شود، بناد می تواند یک بقای فرهنگی از گذشته ای فراموش شده باشد.

“حیاط و حیاط خلوت بالای بالکن ویژگی های اصلی از بهترین معماری نادجدی است، علاوه بر چوب گچ بریده شده (جیس) و کرکره های رنگی رنگی که اتاق های پذیرایی را تزئین می کنند. نمونه های خوبی از گچ کاری اغلب در خرابه های خمیده ساختمان های پاره شده – اثر نور، ظریف و بادوام است. معمولا در اطراف مجلس، در اطراف قهوه قهوه و در امتداد دیوارهای بالا که مهمانان روی قالیها نشسته اند، در برابر کوسن ها. Doughty wondering if this “parquet of he”، این “گچ کاری … همه شلوغ و بی نظیر” از هند آغاز شده است. با این حال، تقارن نجد بسیار متفاوت از آنچه در استان شرقی و عمان مشاهده می شود، که با سنت های هند مرتبط است، و نه شبیه به نقوش و الگوهای موجود در باستان بین النهرین Roset، ستاره، مثلث و الگوی قدم پیاپی داودا همه الگوهای باستانی هستند و می توانند در سراسر خاورمیانه از دوران باستان یافت می شوند. به نظر می رسد استان القصیم خانه این هنر، و در آن معمولا در گچ سفید سفید کار می کند (هرچند آنچه که می بینید، معمولا توسط دود قهوه قهوه شروع می شود). در ریاض، نمونه ها را می توان در خاک رس مشاهده کرد.

محبوبیت رسانه ها

طراحی داخلی به موضوع نمایش های تلویزیونی تبدیل شده است. در بریتانیا (انگلستان)، برنامه های طراحی داخلی و دکوراسیون محبوب شامل 60 دقیقه قبل (ITV)، اتاق های تغییر (بی بی سی) و فروش خانه ها (کانال 4) است. طراحان داخلی مشهور که کار خود را در این برنامه ها برجسته می کنند شامل لیندا بارکر و لورنس لوئولین بون است. در ایالات متحده، شبکه TLC یک برنامه محبوب به نام “تجارت فضاهای”، یک نمایش بر اساس برنامه بریتانیا “تغییر اتاق”، پخش کرد. علاوه بر این، هر دو HGTV و DIY Network همچنین برنامه های بسیاری در مورد طراحی داخلی و تزئینات تلویزیونی را شامل می شوند، شامل آثار مختلف طراحان داخلی، دکوراتورها و کارشناسان خانه سازی در شماری از پروژه ها می شوند.

تزئینات داخلی تزئینی شامل خواهران Sugarbaker در طراحی زنان و Grace Adler در Will & Grace است. نمایش دیگری نیز به نام Home MADE وجود دارد. طبق گفته قضات، دو تیم و دو خانه وجود دارد و هر کس طراحی کرده و بدترین اتاق را ساخته است، حذف می شود. نمایش دیگری در شبکه سبک، hosted by Niecy Nash، Clean House است که آنها خانه های کثیف را در اتاق های مضمون که مشتریان آن را دوست دارند، مجددا انجام می دهند. سایر نشان می دهد شامل طراحی در یک دایره، طراحی شده برای فروش، و ماجراهای تزئینی Ambrose Price. این نمایش به نام “طراحی ستاره” از 5 فصلی که تاکنون پخش شده است، محبوب تر شده است. برندگان این نمایش در نهایت می توانند نمایش های تلویزیونی خود را به نمایش بگذارند، که Color Splash میزبانی شده توسط دیوید برمستاد، Myles of Style میزبان Kim Myles، Paint-Over! میزبانی شده توسط جنیفر برانت، درمان آنتونیو میزبان آنتونیو Ballatore، و در نهایت اسرار از یک استایلست میزبان توسط امیلی هندرسون. Bravo همچنین دارای نمایش های مختلفی است که زندگی طراحان داخلی را کشف می کند. این شامل Flipping Out است که زندگی جف لوئیس و تیم طراحانش را بررسی می کند؛ تزئینات میلیون دلاری به زندگی طراحان داخلی ناتان ترنر، جفری آلن مارکس، مری مک دونالد، کاترین ایرلند و مارتین لارنس بولارد می پردازد.

طراحی داخلی نیز به موضوع نمایش های رادیویی تبدیل شده است. در ایالات متحده آمریکا، نمایشگاه های محلی و شیوه زندگی محبوب، شامل مارتا استوارت زندگی و زندگی بزرگ Karen Mills است. طراحان داخلی مشهور که کار خود را بر روی این برنامه ها برجسته کرده اند شامل بانی ویلیامز، باربارا بری و کتی ایرلند و دیگران است.

بسیاری از مجلات طراحی داخلی برای مشاوره در مورد پالت رنگ، مبلمان، هنر و سایر عناصر تحت چتر طراحی داخلی وجود دارد. این مجله اغلب در موضوعات مرتبط به منظور جلب مخاطبان خاص تر تمرکز می کند. به عنوان مثال، معماری به عنوان یک جنبه اصلی Dwell، در حالی که Veranda به عنوان یک مجله لوکس زندگی شناخته شده است. Magazine Lonny و مجله تازه وارد دومینو، به یک مخاطب جوان، هوشی، شهری، و بر روی دسترسی و رویکرد خود به خود (DIY) به طراحی داخلی تأکید دارند.

فاصله قرار دادن وسایل در دکور منزل

 

فاصله صحصیح تابلو با کاناپه
فاصله تلوزیون با مبل
طریقه چیدمان وسایل در اتاق خواب
رنگ بندی وسایل در اتاق های منزل

 

دانشنامه نمیک از تمامی هنردوستان ،اساتید ایران برای پیشرفت ایران عزیزمان در تمامی زمینه ها دعوت به همکاری می نماید شما عزیزان با با دادن نظر و ارسال اطلاعات تکمیلی خود در این زمینه برای پیشرفت کشور عزیزمان در علم و فن آوری میتوانید باعث پیشرفت و تکامل کشور شوید

راهای ارتباط با ما

ایمیل : info@nmik.ir

برای سهولت ارسال نظرات و ارتقاء دانشنامه شما همچنین میتوانید متن و عکسهای خود را در وات ساپ با این شماره :09014465636 ارسال نمایید.

با تشکر تیم نمیک