30/10/2020

نمیک

گروه پژوهشی توسعه فناوری نمیک

زیرو الات

جواهرات شامل اقلام تزئینی کوچکی است که برای دکوراسیون شخصی استفاده می شود، از قبیل بروشس، حلقه، گردنبند، گوشواره، آویز، دستبند و دکمه سر دست.

جواهرات

جواهرات

جواهرات (انگلیسی بریتانیایی) یا جواهرات (انگلیسی آمریکایی)  شامل اقلام تزئینی کوچکی است که برای دکوراسیون شخصی استفاده می شود، از قبیل بروشس، حلقه، گردنبند، گوشواره، آویز، دستبند و دکمه سر دست.

جواهرات ممکن است به بدن یا لباس متصل شوند، و این اصطلاح به عنوان مثال برای دکوراسیون با دوام است، به غیر از گلها. برای بسیاری از قرن ها فلز، اغلب همراه با سنگ های قیمتی، مواد طبیعی برای جواهرات بوده است، اما می توان از مواد دیگر مانند پوسته و دیگر مواد گیاهی استفاده کرد. این یکی از قدیمی ترین نوع آثار باستان شناسی است – با دانه های 100،000 ساله ساخته شده از پوسته ناساریوس که فکر می شود قدیمی ترین جواهرات شناخته شده است. اشکال اولیه جواهرات در بین فرهنگ ها متفاوت است، اما اغلب بسیار طولانی هستند؛ در فرهنگ های اروپایی، شایع ترین شکل جواهرات در بالا ذکر شده از زمان های قدیم حفظ شده است، در حالی که شکل های دیگر مانند دکوراسیون برای بینی یا مچ پا، مهم در فرهنگ های دیگر، بسیار کمتر رایج است.

 

الماس Daria-i-Noor (به معنی: دریای نور) از مجموعه ای از جواهرات ملی ایران در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

جواهرات از طیف گسترده ای از مواد ساخته شده است. سنگ های قیمتی و مواد مشابه مانند کهربا و مرجان، فلزات گرانبها، مهره ها و پوسته ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته اند و مینای دندان اغلب اهمیت دارد. در بیشتر فرهنگها، جواهرات را می توان به عنوان نماد وضعیت، برای خواص مواد، الگوهای آن، و یا برای نمادها معنی دار درک کرد. جواهرات ساخته شده تقریبا به هر قسمت بدن، از ناخن های مو به انگشتان پا و حتی جواهرات ژنتیکی تقدیم می شود. الگوهای پوشیدن جواهرات بین جنس ها و کودکان و افراد سالخورده می تواند بین فرهنگ ها متفاوت باشد، اما زنان بالغ سازنده ترین جواهرات بوده اند؛ در فرهنگ اروپای مدرن، میزان مصرف شده توسط مردان بالغ نسبت به سایر فرهنگ ها و دوره های دیگر در فرهنگ اروپایی نسبتا کم است.

کلمه ی جواهرات خود را از کلمه jewel مشتق شده است، که از فرانسوی “jouel” فرانسوی  و فراتر از آن به زبان لاتین “jocale” معروف است. در انگلیسی بریتانیایی، انگلیسی هندی، انگلیسی نیوزیلند، انگلیسی هیبرونی، انگلیسی استرالیایی و انگلیسی آفریقای جنوبی، این جواهرات است، در حالی که املاء در جواهرات آمریکایی انگلیسی است. هر دو در زبان انگلیسی کانادا استفاده می شوند، هر چند طلا و جواهر توسط دو تا یک حاشیه غالب می شوند. در فرانسوی و چند زبان اروپایی دیگر، معادل آن، جوائلی وجود دارد، همچنین ممکن است فلزکاری تزئین شده در فلزات گرانبها مانند اقلام هنر و اقلام کلیسا را ​​پوشش دهد، نه فقط اشیاء که روی آن فرد پوشانده شده است.

 

فرم و عملکرد زیورالات

مرد کنیا با دانه های قبیله ای پوشیده شده است

 

به دلایل مختلف از جواهرات استفاده شده است:

عملکردی، به طور کلی برای اصلاح لباس یا مو در محل

به عنوان نشانگر وضعیت اجتماعی و وضعیت شخصی، مانند یک حلقه عروسی

به عنوان نشانه ای از نوع وابستگی، چه قومی، مذهبی یا اجتماعی

برای محافظت از طلسم عامی (به شکل دسته جمعی)

به عنوان نمایش هنری

به عنوان حامل یا نماد معنای شخصی – مانند عشق، عزاداری یا حتی شانس

اکثر فرهنگ ها در برخی مواقع اقدام به حفظ مقدار زیادی ثروت ذخیره شده در قالب جواهرات کرده اند. فرهنگ های متعددی فروشگاه های عروسی را در قالب جواهرات و یا جواهرات به عنوان وسیله ای برای ذخیره و یا نمایش سکه ها. در عوض، جواهرات به عنوان یک ارز یا تجارت خوب مورد استفاده قرار گرفته است؛  مثال استفاده از دانه های برده است

بسیاری از اقلام جواهرات، مانند بروشس و باند، به عنوان اقلام صرفا عملکردی منجر شد، اما به عنوان نیازهای عملکردی آنها کاهش یافت.

جواهرات همچنین می توانند اعضای گروه را نماد (همانطور که در مورد صلیب مسیحی یا ستاره یهودی دیوید) نماد می شوند یا وضعیت (همانطور که در مورد زنجیره های دفتر و یا عمل غربی از افراد متاهل پوشیدن عروسی).

در برخی از فرهنگ ها استفاده از جواهرات و مدال های مذهبی برای حفاظت یا جلوگیری از شر است. اینها ممکن است به شکل نمادها (مانند انک)، سنگها، گیاهان، حیوانات، قسمتهای بدن (مانند خامسا) یا گلیفها (مانند نسخههای تلطیف شده از آثار ترون در هنر اسلامی) باشد.

 

مواد و روش ها استفاده از زیور الات

در ایجاد جواهرات، سنگ های قیمتی، سکه ها یا دیگر اقلام گرانبها اغلب استفاده می شود و معمولا به فلزات گرانبها می شود. آلیاژهای پلاتین از 900 (90٪ خالص) تا 950 (95٪ خالص) هستند. نقره ای که در جواهرات استفاده می شود معمولا نقره استرلینگ یا نقره ای 92.5٪ است. در جواهرات مسواک، یافته های فولاد ضد زنگ گاهی اوقات استفاده می شود.

طراحی گلدوزی با زیور الات

دیگر مواد معمول استفاده شده شامل شیشه ای، مانند شیشه ی ذوب شده یا مینای دندان است. چوب، اغلب حک شده و یا تبدیل شده است. پوسته و دیگر مواد طبیعی طبیعی مانند استخوان و عاج؛ خاک رس طبیعی؛ پلیمر رس؛ همپوش و دیگر پیچ ها نیز برای ایجاد جواهرات است که دارای بیشتر احساس طبیعی است. با این حال، هر گونه قرار دادن جوش سرب و یا سرب به دفتر انگلیسی آزمون (ساختمان که به جواهرات انگلیسی را تایید خود را، Hallmark) گواهی حق از بین بردن قطعه را، اما بسیار کمی برای دفتر تست انجام این کار.

دانه ها اغلب در جواهرات استفاده می شود. این ممکن است از شیشه، سنگ های قیمتی، فلز، چوب، پوسته، خاک رس و پلیمر ساخته شده باشد. جواهرات گردنبند معمولا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره، کمربند و حلقه می باشد. دانه ها ممکن است بزرگ یا کوچک باشند کوچکترین نوع دانه های استفاده شده به عنوان دانه های دانه شناخته می شود، این دانه هایی است که برای سبک “بافته شده” از جواهرات بدلی استفاده می شود. یکی دیگر از استفاده از دانه های دانه یک تکنیک گلدوزی است که دانه های دانه بر روی پارچه های پارچه ای کشیده شده اند تا گردن های گردن و گردنبند های گردنبند را ایجاد کنند. گلدوزی مهره، یک نوع محبوب دستکاری در دوران ویکتوریا، لذت بردن از رنسانس در جواهرات مدرن است. Beading یا Beadwork نیز در بسیاری از فرهنگ های آفریقایی و بومی آمریکای شمالی بسیار محبوب است.

روش های سنگ گران، طلایی و لیبلدری شامل جعل، ریخته گری، لحیم کاری یا جوشکاری، برش، حکاکی و “پیوستن به سرما” (با استفاده از چسب، اساسی و پرچ ها برای جمع آوری قطعات).

الماس

الماس

الماس اولین بار در هند استخراج شد.  پلینی ممکن است از آنها ذکر کرده باشد، هرچند که در مورد ماهیت دقیق سنگی که او به عنوان آدماس نامگذاری کرده است بحث وجود دارد؛ در سال 2005، استرالیا، بوتسوانا، روسیه و کانادا در میان منابع اولیه تولید الماس جواهرسازی قرار داشتند.  عواقب منفی تجارت الماس در مناطق خاص وجود دارد. الماسها در طول جنگهای داخلی اخیر آنگولا، ساحل عاج، سیرالئون و سایر ملل، زمانی که در منطقه جنگی استخراج می شوند و برای تامین مالی یک شورشی به فروش می رسند، به عنوان الماس های خون شناخته می شوند.

 

جواهرات تاج بریتانیایی شامل الماس Cullinan، بخشی از بزرگترین الماس خشن الماس همیشه بافت (1905)، در 3،106.75 قیراط (621.35 گرم) است.
سنگ های قیمتی دیگر

سنگ های قیمتی

بسیاری از سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برای جواهرات استفاده می شود. در میان آنها عبارتند از:

کهربا

کهربا، یک سنگ قیمتی آلی باستانی، از رزین درخت تشکیل شده است که در طول زمان سخت شده است. سنگ باید حداقل یک میلیون ساله باشد تا بتوان آن را به رنگ بنفش طبقه بندی کرد و برخی از آن را می توان به 120 میلیون سال پیش رساند.

آمتیست

جواهرساهنگان در جواهرات کوارتز به لحاظ تاریخی بیشترین ارزش را دارند. این برای رنگ بنفش آن است که می تواند از نور تا تاریکی تنزل کند.

زمرد اسلامی و آویز طلا در موزه ویکتوریا و آلبرت.

زمرد

زمردها یکی از سه سنگ قیمتی با سنگهای قیمتی (همراه با یوربین و یاقوت کبود) هستند و از رنگ سبز و سبز به رنگ سبز آنها شناخته شده است. آنها در طول تاریخ ارزش گذاشته شده اند و برخی از مورخان گزارش می دهند که مصری ها 3500 سال قبل از میلاد ذرات زمرد را ذوب کرده اند.

جید

جید بیشتر به رنگ سبز مرتبط است اما می تواند در تعدادی از رنگ های دیگر نیز وجود داشته باشد. جید نزدیک به فرهنگ، تاریخ و سنت آسیا مرتبط است، و گاهی اوقات به عنوان سنگ آسمان شناخته می شود.

جاسپر

جاسپر یک سنگ قیمتی از خانواده کلسیده است که در رنگ های مختلف می آید. اغلب یاسپس الگوهای منحصر به فرد و جالب درون سنگ های رنگی را نشان می دهد. یاسپ تصویر یک نوع یاسپس است که برای رنگ ها شناخته شده است (اغلب پایه ها و قهوه ای ها) و در الگوی سنگ تغییر می کند.

کوارتز

کوارتز به یک خانواده از سنگهای بلوری از رنگ ها و اندازه های مختلف اشاره دارد. در میان انواع شناخته شده کوارتز، کوارتز گل رز (که دارای رنگ صورتی ظریف است) و کوارتز دودی (که در سایه های مختلف از قهوه ای شفاف می آید) است. تعدادی از دیگر سنگ های قیمتی مانند آمتیست و سیترین نیز بخشی از خانواده کوارتز هستند. کوارتز روتیل یک نوع محبوب کوارتز حاوی سوزن مانند است.

روبی

Rubies برای رنگ های شدید قرمز شناخته شده اند و در میان سنگ های قیمتی بسیار ارزشمند هستند. Rubies برای هزاره ها ارزشمند بوده است. در سانسکریت، کلمه ی روبی، ratnaraj است، به معنی پادشاه از سنگ های قیمتی است.

سفالگری

محبوب ترین نوع یاقوت کبود یاقوت کبود آبی است که برای رنگ آبی متوسط ​​تا عمیق و اشباع قوی شناخته می شود. یاقوت کبود رنگ های مختلف نیز موجود است. در ایالات متحده، یاقوت کبود آبی، محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین سنگ های قیمتی (سنگ های قیمتی، سنگ های قیمتی و یاقوت کبود) می باشد.

فیروزه

فیروزه تنها در چند مکان بر روی زمین یافت می شود و بزرگترین منطقه فیروزه ای در جهان، جنوب غربی ایالات متحده است. فیروزه ای برای رنگ های جذاب آن، اغلب آبی متوسط ​​و یا سبز مایل به سبز و میراث باستانی آن است. فیروزه در انواع مختلفی از جواهرات استفاده می شود. این شاید بیشترین ارتباط را با جواهرات جنوب غربی و آمریکای شمالی داشته باشد، اما در بسیاری از سبک های مدرن و سبک نیز استفاده شده است. بعضی از فیروزه حاوی یک ماتریس از نشانه های قهوه ای تیره است که کنتراست جالبی را به رنگ آبی روشن با سنگ های قیمتی ارائه می دهد.

برخی از سنگ های قیمتی (مانند مروارید، مرجان، و کهربا) به عنوان آلی طبقه بندی می شوند، به این معنی که آنها توسط موجودات زنده تولید می شوند. دیگران غیر معدنی هستند، به این معنی که آنها به طور کلی متشکل از مواد معدنی هستند.

بعضی از جواهرات، به عنوان مثال، آمتیست، به عنوان روش های استخراج و وارد کردن آنها پیشرفت کرده اند. بعضی از جواهرات ساخته شده در منزل می توانند به جای سنگهای طبیعی مانند زیرکونیا مکعبی که می توانند به جای الماس استفاده شوند، استفاده می کنند.

زیور الات گردنبند

اتمام فلز

یک نمونه از جواهرات طلا اندود

برای پلاتین، طلا و جواهرات نقره، تکنیک های زیادی برای خلق وجود دارد. شایع ترین آنها لهستانی بالا، ساتن / مات، مسواک زدن و چکش است. جواهرات بسیار جلا شایع هستند و به فلز نگاه بسیار بازتابنده و براق می دهد. ساتن یا مات پایان، درخشش و انعکاس جواهرات را کاهش می دهد و این معمولا برای سنگ های قیمتی مانند الماس ها اهمیت دارد. اتمام براق، جواهرات را به صورت بافتی و با استفاده از مسواک زدن مواد (شبیه به کاغذ شن و ماسه) بر روی فلز ایجاد می شود، و “سکته قلم مو” را ترک می کند. با تکمیل چکش های فولادی و چکش کردن جواهرات، با تکمیل تکمیل چکش، بافت بافتی شکل می گیرد.

بعضی از جواهرات به نظر می رسد که یک ظاهر براق، بازتابنده یا رنگ دلخواه به دست می آید. جواهرات نقره ای نقره ای ممکن است با یک لایه نازک از نقره ای با ضخامت 0.999 (که فرآیندی به نام فلش نامیده می شود) پوشیده شود و یا با ردیوم یا طلا پوشیده شود. جواهرات نقره ای معمولی نیز ممکن است با نقره، طلا یا رودیوم پوشانده شود تا جذاب تر شود.

 

جواهرات تأثیر بر جامعه

جواهرات به منظور نشان دادن موقعیت استفاده می شود. در رم باستان، فقط رده های خاصی می تواند حلقه ها را بپوشند؛ [15] بعدها، قوانین سنتی دیکته کرد که چه کسی می تواند از نوع جواهرات استفاده کند. این نیز بر اساس رتبه شهروندان آن زمان بود. دیکتاتوری فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا کرده است. برای مثال، پوشیدن گوشواره های مردان غربی در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیست و یکم فداکاری شد. اخیرا، نمایش جواهرات بدن مانند سوراخکاری، به عنوان علامت پذیرش یا به عنوان نشان شجاعت در بعضی گروهها تبدیل شده است اما در دیگران رد شده است. به همین ترتیب، فرهنگ هیپ هاپ، واژه ی “بلینگ بلینگ” را به معنی نمایش دادن جواهرات از طریق مردان یا زنان به کار برده است.

 

برعکس، صنعت جواهرات در اوایل قرن بیست و یکم مبارزاتی را برای تبلیغ حلقه های عروسی برای مردان که در آن جا گرفتار شده بود، و نیز حلقه های تعقیب برای مردان آغاز کرد، که تا کنون برای ایجاد یک داستان دروغین و ادعا بودن عمل ریشه های قرون وسطایی داشتند. در اواسط دهه 1940، 85٪ از مراسم عروسی در ایالات متحده مراسم دوجانبه را از 15٪ در دهه 1920 نشان دادند.  دین نقش مهمی در تأثیر جوامع دارد. به عنوان مثال، اسلام معتقد است که طلا توسط مردان به عنوان یک تابو اجتماعی محسوب می شود، و بسیاری از ادیان بر اعداد بیش از حد ادای احترام می کنند. در مسیحیت، عهد جدید در نوشته های رسولان پل و پیتر دستورات را علیه پوشیدن طلا می دهد. در وحی 17، “فاحشه بزرگ” یا سیستم دینی غلط، به عنوان “با طلا و سنگ های قیمتی و مروارید پوشانده شده است، داشتن یک جام طلایی در دست او”. (عهد 17: 4) برای مسلمانان، یک مرد برای پوشیدن طلا در نظر گرفته می شود.

جواهرات

تاریخ جواهرات

تاریخ جواهرات طولانی است و بسیاری از سالها با استفاده از بسیاری از فرهنگ های مختلف متفاوت است. آن را هزاران سال تحمل کرده است و بینش های مختلفی از نحوه کار فرهنگ های باستانی ارائه کرده است.

اولین جواهر

تاریخ اولین جواهر

اولین جواهرات شناخته شده در واقع نه توسط انسان (Homo Sapiens) ایجاد شد، بلکه توسط نئاندرتال در اروپا زندگی می کردند. به طور خاص، دانه های سوراخ شده ساخته شده از پوسته های دریای کوچک شده است قدمت 115،000 سال پیش در Cueva de los Aviones، غار در امتداد ساحل جنوب شرقی اسپانیا است. بعدها در کنیا، در Enkapune Ya Muto، دانه های ساخته شده از پوسته های تخم مرغ سوراخ شده شترمرغ بیش از 40،000 سال پیش داده شده است. در روسیه دستبند سنگ و سنگ مرمر به یک سن مشابه نسبت داده می شود.

بعدها، انسانهای مدرن اروپایی اولیه، گردنبند های خام و دستبند استخوان، دندان ها، انواع توت ها و سنگ را بر روی تکه های رشته یا باریک حیوانات یا قطعاتی از استخوان های حک شده که برای محافظت از لباس ها استفاده می شد، داشتند. در برخی موارد، جواهرات دارای قطعات پوسته یا مروارید بودند. آویز حک شده تزئین شده (Star Carr Pendant) که حدود 11000 سال قبل از میلاد بوده و قدیمی ترین هنر بین النهرین در بریتانیا است، در سال 2015 در سایت ستاره کار در شمال یورکشایر یافت شد.  در جنوب روسیه، دستبندهای حک شده ساخته شده از تکه های ماموت یافت شده است. ونوس Hohle Fels دارای یک سوراخ در بالای صفحه است، نشان می دهد که آن را به عنوان آویز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

حدود هفت هزار سال پیش اولین علامت جواهرات مس دیده شد.  در اکتبر 2012، موزه تاریخ باستان در پایین اتریش نشان داد که آنها یک قبر از کارگران جواهرات زن یافت – مجبور شدن باستان شناسان نگاه تازه به نقش های جنسی پیش از تاریخ را پس از آن ظاهر می شود که از یک کارمند زن فلزی خوب – حرفه ای پیش از این تصور می شد که منحصرا توسط مردان انجام شده است.

جواهرات در مصر

جواهرات در مصر

اولین نشانه هایی که جواهرات ساخته شده در مصر باستان حدود 3000-5000 سال پیش بود، بود.  مصری ها لوکس، نادر و کارایی طلا را نسبت به سایر فلزات ترجیح دادند. جواهرات مصر پیشینتی به زودی شروع به نماد قدرت سیاسی و مذهبی در جامعه کردند. گرچه مصری های ثروتمند در زندگی زندگی می کردند، آنها نیز در اثر مرگ جان خود را از دست می دادند، و جواهرات معمولا در میان کالاهای قبر قرار می گرفت.

در رابطه با جواهرات طلا، مصری ها از شیشه های رنگی و سنگ های نیمه قیمتی استفاده می کردند. رنگ جواهرات اهمیت داشت. برای مثال سبز، باروری نمادی است. لاپلاس لازولی و نقره باید از مرزهای کشور وارد شوند.

طرح های مصری در جواهرات فیلیپینی رایج بودند. همچنین طرح های باستانی ترکی در جواهرات ایرانی نشان می دهد که تجارت میان خاورمیانه و اروپا غیر معمول نیست. زنان لباس های طلای نقره ای و نقره ای را که در جشن ها مورد استفاده قرار می گرفتند

جواهرات در اروپا و خاورمیانه

 

جواهرات در بین النهرین

جفت طلا و جواهر طلا، بین النهرین، حدود 2000 سال قبل از میلاد (دوره ایسین-لارسا). تزئین شده با دانه بندی و cloisonné. مجموعه موزه هنر والتر.

تقریبا 5000 سال پیش، جواهر سازی در شهرهای بین النهرین به یک هنر و صنعت تبدیل شد. مهمترین شواهد باستان شناسی از گورستان سلطنتی ارو، که در آن صدها مزارع مورخ 2900 تا 2300 پیش از میلاد، کشف شد؛ مقبره هایی مانند پائیب حاوی بسیاری از آثار باستانی در طلا، نقره و سنگ های نیمه قیمتی بود، مانند تاج های Lapis lazuli که با شکلات های طلایی تزئین شده اند، گردنبند یقه ای نزدیک و پین Jewel-headed. در آشور، مردان و زنان هر دو عدد زیادی از جواهرات را شامل می شود، از جمله گردنبند، دستبند مچ پا، گردنبند های سنگین چند رشته و مهر و موم های سیلندر.

جواهرات در بین النهرین معمولا از ورق نازک ساخته شده و با تعداد زیاد سنگهای رنگی (به ویژه آهات، لاپیس، کارنلیان و یاس) ساخته شده اند. شکلهای مورد علاقه شامل برگ، مارپیچ، مخروط و پیاز انگور بود. جواهرات کارهای هنری را برای استفاده انسانی و برای تزئین مجسمه ها و بت ها ایجاد کردند. آنها با استفاده از تکنیک های پیچیده متالوژی، از قبیل کلاسیک، حکاکی، دانه گرانشی خوب و فیلیپیر استفاده کردند.

سوابق مربوط به تجارت و ساخت جواهرات نیز در سراسر سایت های باستان شناسی بین النهرین کشف شده است. برای مثال، یک رکورد در آرشیوهای سلطنتی ماری، ترکیب جواهرات مختلفی را ارائه می دهد:

1 گردنبند مهره های چلچدون صاف و صاف، از جمله: 34 مهره صاف چلچدون، 35 دانه های طلای سرخ شده، در گروه های پنج.

1 گردنبند مهره های هلالکسی نازک صاف، از جمله: 39 مهره های کریستال نیکل چلچسلون، 41 عدد مهره ای فلزی در یک گروه که دستگاه حلق آویز را تشکیل می دهند.

1 گردنبند با گردنبند لاپلاس لاپلاس گرد و غبار شامل: 28 دانه گردنبند لائوس لازولی،  29 دانه رشته ای برای قلاب آن

جواهرات در یونان

گوشواره طلا از Mycenae، قرن 16 قبل از میلاد.

تاج گل طلای

یونانیان در سال 1600 میلادی از طلا و سنگهای قیمتی در جواهرفروشی استفاده کردند، هرچند دانهها به شکل پوسته شکل داده شده و حیوانات به طور گسترده ای در زمان های قدیم تولید می شدند. حدود 1500 سال قبل از میلاد، تکنیک های اصلی کار طلا در یونان شامل ریخته گری، پیچ و تاب و ساخت سیم بود. بسیاری از این تکنیک های پیشرفته در دوره Mycenaean محبوب بودند، اما متاسفانه این مهارت در پایان دوره برنز گم شد. اشکال و شکل جواهرات در یونان باستان مانند حلقه (قرن 13 ق.م.)، قلاب (قرن 10 قبل از میلاد) و قلاب (قرن 7 قبل از میلاد)، به طور گسترده ای نیز از زمان برنز متفاوت است. اشکال دیگر جواهرات شامل تاج گل، گوشواره، گردنبند و دستبند است. یک مثال خوب از کیفیت بالا که تکنیک های طلاکاری می تواند در یونان به دست آورد، “طلایی زیتون طلایی” (قرن چهارم پیش از میلاد) است که بر روی نوع طلائی که به عنوان جایزه برای برندگان در مسابقات ورزشی مانند بازی های المپیک داده می شود، مدل می شود. طلا و جواهر از 600 تا 475 قبل از میلاد به خوبی در نمایشگاه باستان شناسی نمایش داده نمی شود، اما پس از جنگ های ایران مقدار جواهرات دوباره افزایش یافت.  یکی از مدل های پرطرفدار در این زمان، یک دستبند با مار و هدایای حیوانی تزئین شده بود. از آنجا که این دستبند ها بطور قابل توجهی بیشتر از فلز استفاده می کردند، نمونه های بسیاری از برنز ساخته شده است. در سال 300 قبل از میلاد، یونانی ها جواهرات رنگی و استفاده از آمیتیست ها، مروارید و زمرد را تسلط داشتند. همچنین، نخستین نشانه هایی از ظهور ظاهر شد، با یونانیان آنها را از هند Sardonyx، یک سنگ قهوه ای صورتی و کریستال آهک ایجاد کرد. جواهرات یونان اغلب ساده تر از سایر فرهنگ ها بود، با طرح های ساده و کارایی. با این حال، با گذشت زمان، طرح ها در پیچیدگی افزایش یافت و به زودی استفاده از مواد مختلف استفاده شد.

آویز با زن برهنه، ساخته شده از الکتروم، رودز، در حدود 630-620 قبل از میلاد.

جواهرات و زیورآلات در یونان به سختی پوشید و بیشتر برای نمایش عمومی یا در موارد خاص استفاده می شد. اغلب به عنوان یک هدیه داده شد و عمدتا توسط زنان پوشید تا ثروت، وضعیت اجتماعی و زیبایی خود را نشان دهند. جواهرات اغلب قرار بود محافظ پوشنده از «چشم شیطان» یا مالک را با قدرت فوقالعاده به ارمغان بیاورد، در حالی که دیگران نماد مذهبی بودند. تکه های قدیمی تر جواهرات که یافت می شوند به خدایان اختصاص داده شده است.

آنها دو سبک از قطعات کار می کردند: قطعات و قطعات ریخته گری شده از ورق فلز. قطعات کمتر از جواهرات بازیگران بازیابی شده اند. این توسط ریخته گری فلز بر روی دو قالب سنگ یا رس ساخته شده است. سپس دو طرف به هم متصل شدند و موم و سپس فلز مذاب در مرکز قرار گرفتند. این تکنیک از عصر برنز اواخر تجویز شده است. شایع ترین شکل جواهرات، نوع ورق چکش بود. ورق های فلزی به ضخامت چکش می شوند و سپس با هم جوش می شوند. داخل این دو ورق با موم یا مایع دیگری برای حفظ کارهای فلزی پر می شود. تکنیک های مختلف، مانند استفاده از تمبر یا حکاکی، برای ایجاد نقوش در جواهرات استفاده می شود. جواهرات ممکن است پس از آن به مخازن یا شیشه اضافه شده به حفره های ویژه بر روی سطح اضافه شود. یونانیان بسیاری از طرح های خود را از ریشه های بیرونی، مانند آسیا، زمانی که اسکندر مقدس بزرگ بخشی از آن را گرفتند، در نظر گرفت. در طرح های قبلی، دیگر تاثیرات اروپایی نیز می تواند شناسایی شود. هنگامی که حکومت روم به یونان آمد، هیچ تغییری در طراحی جواهرات یافت نشد. با این حال، در 27 سال قبل از میلاد، طراحی یونانی به شدت تحت تاثیر فرهنگ رومی بود. این بدان معنا نیست که طراحی بومی در آن رشد نکرده است. آویزان پروانه ای چند رنگی متعدد بر روی زنجیرهای نقرهای نقره ای که از قرن اول میلادی در نزدیکی اولبیا یافت می شود، تنها با یک مثال، هرگز دیگری یافت نشد.

این دستبند های هلنیست از قرن 1 قبل از میلاد نشان دهنده تاثیر فرهنگ های شرقی است. موزه هنر والتر، بالتیمور.

آویز طلا شش ضلعی با دو طرفه از کنستانتین بزرگ، یکی از مجموعه ای از چهار که از تاریخ 321 میلادی (موزه بریتانیا)

رم

گردنبند روم آمتیست سنگی تزئینی، ج. 212 AD؛ بعدها به عنوان سنت پیتر شناخته شد.

اگرچه جواهرات در زمان های قبل، به ویژه در میان قبیله های وحشی مانند سلت ها، بسیار زیاد بود، وقتی رومی ها بیشترین اروپایی را به دست گرفتند، جواهرات تغییر یافتند، زیرا گروه های کوچکتر طرح های رومی را تغییر دادند. شایع ترین آثار اولیه رم، بروشور بود که برای محافظت از لباس با هم مورد استفاده قرار می گرفت. رومی ها از طیف وسیعی از مواد برای جواهرات خود از منابع گسترده خود در سراسر قاره استفاده کردند. گرچه آنها از طلا استفاده می کردند، گاهی اوقات از برنز یا استخوان استفاده می کردند، و در زمان های قبل، دانه های شیشه ای و مروارید. در اوایل 2000 سال پیش، آنها وارد سنگ های قیمتی سریلانکا و الماس هند شده و از جواهرات استفاده می کردند. در انگلستان حکومت انگلیس، چوب فسیلی به نام جت از شمال انگلیس اغلب به قطعات جواهرات تزئین شده بود. ایتالیایی های اولیه در طلا خام کار می کردند و کلاه ها، گردنبند، گوشواره ها و دستبندها را ایجاد کردند. آنها همچنین آویزهای بزرگتری تولید کردند که می توانست با عطر پر شود.

به عنوان یونانی ها، اغلب هدف جواهرات رومی این است که از “چشم بد” که توسط افراد دیگر داده شده، کنار بیفتد. گرچه زنان عددی وسیعی از جواهرات داشتند، مردان اغلب تنها انگشتی پوشیدند. اگر چه انتظار میرفتند حداقل یک حلقه را بپوشند، برخی از مردان روم در هر انگشتی روی یک حلقه قرار میگرفتند، در حالی که دیگران هیچکدام را نداشتند. مردان و زنان رومی با حلقه ای با سنگهای حکاکی روی آن پوشیدند که با استفاده از موم برای اسناد مهر و موم شده بود، عملی که تا زمان قرون وسطی ادامه یافت وقتی پادشاهان و نجیب زاده ها از همین روش استفاده می کردند. پس از سقوط امپراتوری روم، طراحی جواهرات توسط کشورهای همسایه و قبایل جذب شد.

جواهرات در قرون وسطی

فیبولای Merovingian، Bibliothèque nationale de France.

اسپانیا، با استفاده از پرکننده های شیشه ای در تقلید از گارنت ها

اروپا پس از روم اروپا همچنان به توسعه مهارت های جواهر سازی ادامه می دهد. سلت ها و Merovingians به ویژه برای جواهرات آنها، که در کیفیت با هم و یا بیش از آن از امپراتوری بیزانس اشاره کرد. اتصالات پوشاک، amulets و، به میزان کم، حلقه های پیستون، شایعترین مصنوعاتی هستند که به ما شناخته شده اند. مثلا به عنوان مثال سلتیک، بروشور تارا است. Torc در سراسر اروپا به عنوان نمادی از وضعیت و قدرت رایج بود. در قرن هشتم، سلاح های نگین دار برای مردان رایج بود، در حالی که دیگر جواهرات (به جز حلقه های زنگ) به نظر می رسید دامنه زنان است. کالاهای قاچاقچی که در قرن ششم هجری قمری در نزدیکی چالون سوسون یافت می شود، نشانگر آن است. یک دختر جوان با دو قطعه نقاشی نقره ای، یک گردنبند (با سکه)، دستبند، گوشواره های طلایی، یک جفت پین مو، شانه و دست و پنجه نرم شد.  سلتس در الگوها و طرح های مداوم تخصصی است، در حالی که طرح های Merovingian بیشتر برای چهره های سبک حیوانات شناخته شده است.  آنها تنها گروهی بودند که برای کار با کیفیت بالا شناخته نمی شدند. توجه داشته باشید که کار Visigoth در اینجا نشان داده شده است، و اشیاء متعدد تزئینی موجود در قایق Anglo-Saxon Ship در Sutton Hoo Suffolk انگلستان به عنوان مثال به خوبی شناخته شده است.  در قاره، گلیسین و گارنت شاید روش متداول و سنگهای قیمتی این دوره بودند.

حلقه عروسی بیزانس

جانشین شرقی امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس، بسیاری از روش های رومی ها را ادامه داد، هرچند تمایلات مذهبی غالب شد. با این حال، برخلاف رومیان، فرانک ها و سلت ها، بیزانس از برگ های طلای سبک وزن به جای طلای جامد استفاده کرد و بیشتر بر روی سنگ و سنگ های قیمتی قرار گرفت. همانطور که در غرب، جواهرات بیزانس توسط زنان ثروتمند پوشیده شده بود، با جواهرات مردانه ظاهرا محدود به حلقه های پرده. جواهرات زن دارای برخی از ویژگی های مانند kolts که تزئین سینه بند. جواهرات مانند سایر فرهنگ های معاصر معمولا توسط صاحب آن دفن شده اند.

رنسانس

Sardonyx ظاهر شد

رنسانس و اکتشاف هر دو تأثیر قابل توجهی بر توسعه جواهرات در اروپا داشتند. در قرن 17، افزایش اکتشاف و تجارت منجر به افزایش در دسترس بودن طیف گسترده ای از سنگ های قیمتی و همچنین قرار گرفتن در معرض هنر از دیگر فرهنگ ها. در حالی که پیش از این کار طلا و فلزات گرانبها در خط مقدم جواهرات بود، این دوره شاهد تسلط بیشتر بر سنگهای قیمتی و تنظیمات آنها بود. مثالی از این، The Cheapside Hoard، سهام جواهری است که در لندن در طول دوره مشترکین پنهان شده است و تا سال 1912 دوباره یافت نشد. این شامل زمرد کلمبیایی، توپوز، آمازونیست از برزیل، اسپینل، یولیت و chrysoberyl از سری لانکا، روبی از هندوستان، افغانستان Lapis lazuli، فیروزه ای ایرانی، پریدوت دریای سرخ، و همچنین بلفی و مجلل، گارنت، و آمتیست. سنگهای سنگین اغلب در جعبه نازک روی حلقه های مینای دندان قرار می گیرند. [34] ژان باپتیست Tavernier، که در دهه 1660، سنگ سنگ گرانشی از امید الماس را به فرانسه آورده است، قابل توجه است.

هنگامی که ناپلئون بناپارت به عنوان امپراطور فرانسه در سال 1804 به تخت افتاد، او سبک و عظمت جواهرات و مد در فرانسه را احیا کرد. تحت حکومت ناپلئون، جواهرات نقاشی ها، مجموعه جواهرات تطبیقی ​​مانند تیزی الماس، گوشواره های الماس، حلقه های الماس، یک دستبند الماس و گردنبند الماس را معرفی کرد. همسران ناپلئون دارای مجموعه های زیبا مانند این بودند و به طور منظم آنها را پوشیدند. یکی دیگر از روند مداخله ناپلئون، کیمیا بود. به زودی پس از ظهور کریسمس خود، طلای تزئینی دیده شد. این دوره همچنین مراحل اولیه جواهر فروشی را در بر داشت، با مقیاس ماهی، مهره های شیشه ای را به جایی از مروارید و یا مروارید کروک، به جای کانی های سنگی پوشش داد. اصطلاحات جدید برای تمایز هنرها به وجود آمد: جواهرات که در مواد ارزان تر کار می کردند، bijoutiers نامیده می شدند، در حالی که جواهرفروشانی که با مواد گرانقیمت کار میکردند، jauilliers نامیده می شدند، عملی که تا به امروز ادامه دارد.

رمانتیک

جواهرات عزاداری در قالب یک جت سنجاق، قرن نوزدهم.

در اواخر قرن هجدهم، رومانتیک تاثیر زیادی بر توسعه جواهرات غربی داشت. شاید مهمترین تأثیرات، جذابیت عمومی با گنجینه هایی بود که از طریق تولد باستان شناسی مدرن و شگفتی با هنر قرون وسطی و رنسانس کشف شد. تغییر شرایط اجتماعی و شروع انقلاب صنعتی نیز منجر به رشد یک طبقه متوسط ​​می شود که می تواند و می تواند جواهرات را پرداخت کند. در نتیجه، استفاده از فرایندهای صنعتی، آلیاژهای ارزان تر و جایگزین های سنگی، منجر به توسعه جواهرات خمیر یا جواهرات می شود. طلایی های متمایز همچنان به شکوفایی ادامه دادند، با این حال، به عنوان ثروتمندترین مشتریان قصد داشتند اطمینان حاصل کنند که آنچه که آنها پوشیدند، هنوز هم از جواهرات توده ها، نه تنها از طریق استفاده از فلزات و سنگ های گرانبها، بلکه همچنین کار هنری و فنی برتر نیز متوقف شده بودند. یکی از این هنرمند، فرانسوا دسیرو فرتمن موریس، طلسمسار فرانسه بود. دسته ای منحصر به فرد برای این دوره و کاملا مناسب فلسفه عاشقانه جواهری بود. این امر در انگلستان آغاز شد، جایی که ملکه ویکتوریا پس از مرگ پرنس آلبرت اغلب جواهرات جت را پوشانده بود، و اجازه داد تا پوشیدن جواهرات را ادامه دهد، در حالی که ابراز شادی از مرگ یک دوست داشت. [35]

در ایالات متحده، این دوره در سال 1837 از تیفانی و شرکت توسط چارلز لوئیس تیفانی تاسیس شد. تیفانی ایالات متحده را بر روی نقشه جهان از لحاظ جواهرات قرار داده و شهرت را به وجود آورد که کمیسیون های خیره کننده ای برای مردم مانند همسر آبراهام لینکلن ایجاد کرد. بعدها، به عنوان مجموعه فیلم “صبحانه در تیفانی”، محبوبیت زیادی به دست آورد. در فرانسه، پیر کرتیه Cartier SA را در سال 1847 تأسیس کرد، در حالی که در سال 1884 بولگاری را در ایتالیا تاسیس کرد. استودیوی تولیدی مدرن متولد شده است و قدمی دور از سلطه سابق صنایع دستی و حمایت است.

این دوره همچنین نخستین همکاری اصلی بین شرق و غرب را دید. همکاری در Pforzheim بین هنرمندان آلمانی و ژاپنی به پلاک Shakudō منجر شد به فریم Filigree ساخته شده توسط شرکت Stoeffler در سال 1885) [36] شاید فینال بزرگ – و گذار مناسب به دوره بعدی – خلاقیت های پرشور از هنرمند روسی پیتر کارل فابره بود که برای دادگاه امپریال روسیه کار می کرد، که تخم مرغ و جواهرات Fabergé آن هنوز به عنوان دستاورد هنرمند طلاکاریخته است.

قرن هفدهم / رمانتیسم / رنسانس

بسیاری از مدل های غریب در قرن هجدهم عجیب و غریب معرفی شدند. Cameos که در ارتباط با جواهرات مورد استفاده قرار گرفت، شگفت انگیز جذاب همراه با بسیاری از اشیاء کوچک مانند بروشس، حلقه های گوش و پین های روسری بود. بعضی از گردنبندها از چندین قطعه ساخته شده با زنجیرهای طلا ساخته شده اند و گاهی اوقات دستبند ها نیز با گردن و ساچمه مطابقت دارند. در پایان قرن، جواهرات با فولاد برش با کریستال های بزرگ با یک انگلیسی به نام متی بولتون از بیرمنگام معرفی شد.

جواهرات در هنر نو

در دهه 1890، جواهرات شروع به کشف پتانسیل سبک رو به رشد نوآوری و جگوندستیل، انگلستان (و تا حدودی آمریکایی)، هنر و صنایع دستی، کاتالان مدرنیزم، اسپرانتو استرالیا، ایتالیایی Liberty و غیره .

جواهرات Art Nouveau شامل بسیاری از ویژگی های متمایز از قبیل تمرکز بر شکل زن و تأکید بر رنگ است که اغلب از طریق استفاده از تکنیک های مینا شامل basse-tile، champleve، cloisonné و plique-a-jour ارائه می شود. موتیف ها شامل ارکیده ها، کریستال ها، پانسیون ها، انگور، قوها، طاووس، مارها، سنجاقک ها، موجودات اساطیری و زنانه است.

رنه لالیک، کار برای فروشگاه پاریس ساموئل بیگ، معاصران به عنوان یک شخصیت برجسته در این روند شناخته شده بود. Colony Artists ‘Darmstadt و Wiener Werkstätte ممکن است مهمترین ورودی این روند را داشته باشند، در حالی که در گرن جنسن دانمارک، گرچه بیشتر به Silverware اش شناخته شده است، همچنین قطعات قابل توجهی را به خود اختصاص داده است. در انگلستان، Liberty & Co. (به ویژه از طریق طرح های Cymric از Archibald نکس) و جنبش هنر و صنایع دستی بریتانیا چارلز رابرت اشبی کمک طرح های کمی بیشتر خطی اما هنوز مشخص است. سبک جدید، تمرکز هنر جواهرساز از تنظیم سنگ به طراحی هنری از قطعه خود را نقل مکان کرد. طراحی سنجاب Lalique یکی از بهترین نمونه هایی از این است. مینا نقش مهمی در تکنیک ایفا کرده است، در حالی که خطوط آلیاژی پیچیده ترین ویژگی طراحی قابل تشخیص هستند.

پایان جنگ جهانی اول یک بار دیگر نگرش های عمومی را تغییر داد و شیوه ای آرام تر توسعه یافت.

جواهرات هنر دکو

افزایش تنش های سیاسی، پیامدهای ناشی از جنگ و واکنش نسبت به انحطاط درک نوبت قرن بیستم موجب شد که اشکال ساده تر همراه با تولید موثرتر برای تولید انبوه از جواهرات با کیفیت بالا باشد. این دوره از دهه 1920 و 1930 به وقوع پیوست و این سبک به عنوان هنر دکو مشهور شده است. والتر گروپیوس و جنبش آلمان باوهاس، با فلسفه خود مبنی بر عدم موانع بین هنرمندان و صنعتگران، به برخی از اشکال ساده و جالب توجه تبدیل شده اند. مواد مدرن نیز معرفی شد: پلاستیک و آلومینیوم برای اولین بار در جواهرات استفاده می شود، و از گوشه و کنار آویز کروم متولد روسی متولد شده استاد Naum Slutzky است. تسلط فنی به عنوان ماده به عنوان ارزش محسوب می شود. در غرب این دوره بازسازی گرانولیزاسیون توسط الیزابت ترسکو آلمانی بود، اگرچه توسعه مجدد اختراع تا دهه 1990 ادامه داشت. این بر اساس اشکال اولیه است.

جواهرات درآسیا

گوشواره های سلطنتی، هند، 1 قرن قبل از میلاد.

پادشاه هند Bhupinder سینگ از Patiala پوشیدن گردنبند پاتیلا که شامل 2930 الماس، از جمله به عنوان مرکز آن، بزرگترین هفتم جهان الماس، “De Beers”، که دارای وزن 428 كاتال قبل از برش بود و 234.65 كات را در نهایت وزن خود داشت. این قطعه همچنین حاوی هفت الماس دیگر از 18 تا 73 قلعه و تعدادی از روبینهای برمه بود

در آسیا، شبه قاره هند دارای طولانی ترین میراث مداوم جواهرات است که در هر کجا ساخته شده است [نیازمند منبع] با تاریخ بیش از 5000 سال است.  یکی از نخستین جواهرات ساخت جواهرات مردمی از تمدن دره دره، در حال حاضر در حال حاضر عمدتا در پاکستان مدرن و بخشی از شمال و غرب هند است. جواهرات زودرس در چین در همان دوره آغاز شد، اما با گسترش بودیسم حدود 2000 سال پیش گسترش یافت.

جواهرات درچين

چینی ها از نقره در جواهرات خود بیشتر از طلا استفاده می کنند. پرهای آبی ملخ به جواهرات اولیه چینی متصل شده و بعد، سنگهای آبی و شیشه ای به طرح های گنجانده شده است. با این حال، ژید بیش از هر سنگ دیگری ترجیح داده شد. چینی ها به خاطر ویژگی های انسانی مانند آنها، سختی، دوام و زیبایی آن را مورد احترام جید قرار دادند. [7] اولین قطعه یشم بسیار ساده بود، اما با گذشت زمان، طرح پیچیده تر تکامل یافت. شمشیر جید بین قرن چهارم و هفتم پیش از میلاد، شواهدی از کارکردن با دستگاه تراش مرکزی، صدها سال قبل از اولین اشاره به چنین تجهیزات در غرب بود.

مار مارپیچی مارپیچ، سلسله هان (202 پیش از میلاد – 220 AD)

سنگ های قیمتی `Xin ‘از قبرهای سلسله مینگ، (1644-1378)

در چین، جواهرات غیر معمول ترین گوشواره است که نه توسط مردان و نه زنان پوشیده شده است. [نیازمند منبع] شبیه سازی ها رایج بودند، اغلب با یک نماد چینی یا اژدها. اژدها، نمادهای چینی و ققنوس اغلب در طراحی جواهرات نشان داده شده است.

چینی اغلب جواهرات خود را در گورهای خود قرار داده است. بیشتر قبرهای چینی که توسط باستان شناسان یافت میشوند شامل جواهرات تزئینی هستند.

جواهرات درشبه قاره هند

گوشواره مینا دو مرحلهای، اواخر 18th – اوایل قرن 19th. سلسله قاجار موزه بروکلین

شبه قاره هند (شامل هند، پاکستان و سایر کشورهای آسیای جنوبی) دارای تاریخچه طلا و جواهر طولانی است که از طریق تاثیرات فرهنگی و سیاست ها برای بیش از 5000 تا 8000 سال گذشته تغییر کرده است. از آنجا که هند دارای عرضه فراوان فلزات و سنگهای قیمتی بود، از طریق صادرات و مبادله با کشورهای دیگر، از طریق مالی صادق بود. در حالی که سنتهای اروپایی به شدت تحت تأثیر امپراطوری و مومیایی قرار داشتند، هند به طور مداوم از فرم های هنری برای حدود 5000 سال استفاده می کرد. [39] یکی از نخستین جواهرات، جوامع تمدن دره دره (شامل پاکستان و شمال و شمال غربی هند) بود. در سال 1500 قبل از میلاد، مردمان دره ایندوس گوشواره های طلایی و گردنبند، گردنبند مهره ای و النگو های فلزی را ساختند. قبل از سال 2100 قبل از میلاد، زمانی که فلزات به طور وسیعی مورد استفاده قرار گرفت، بزرگترین تجارت جواهرات در منطقه دره ایندوس، تجارت مهره بود. دانه های دره ایندوس با استفاده از تکنیک های ساده ساخته شده اند. اول، سازنده مهره ای نیاز به یک سنگ خشن دارد که می تواند از یک معامله گر سنگ شرق خریداری شود. سپس سنگ را به یک اجاق داغ تبدیل می کنیم که در آن گرما گرم می شود تا رنگ قرمز عمیق، رنگی که توسط مردم دره ایندوس مورد ارزیابی قرار گیرد. سنگ قرمز پس از آن به اندازه مناسب شکسته می شود و سوراخ از طریق آن با حفاری های اولیه خسته می شود. دانه ها سپس جلا داده شدند. برخی از دانه ها نیز با طرح های نقاشی شده اند. این نوع هنر اغلب از طریق خانواده منتقل شد. کودکان دانه سازان اغلب یاد می گیرند که چگونه از جوجه های کوچکتر استفاده کنند. سبک فارسی نیز در جواهرات هند نقش مهمی ایفا کرد. هر سنگ خصوصیات مربوط به هندوئیسم داشت.

جواهرات در دره ایندوس عمدتا توسط زنانی پوشیده شده بود که دستبند های سفال یا پوسته خود را روی مچ دست خود قرار دادند. آنها اغلب به شکل دونات و سیاه رنگ بودند. با گذشت زمان، انبساط خاک رس برای موارد با دوام بیشتر از بین رفته بود. در هندوستان امروز، جواهرات ساخته شده از فلز یا شیشه ساخته شده است. [42] قطعات دیگر که اغلب زنان لباس خود را پوشانده بودند، باندهای نازک طلا بودند که می توانست بر روی پیشانی، گوشواره، برووش های اولیه، چکرز و حلقه های طلای پوشیده شود. گرچه زنان اغلب جواهرات را پوشانده بودند، برخی از مردان در دره ایندوس گردنبند داشتند. دانه های کوچک اغلب ساخته شده بودند که در مردان و موهای زنان قرار می گرفتند. دانه ها حدود یک میلی متر طول داشتند.

یک اسکلت زن (در حال حاضر در نمایشگاه موزه ملی، دهلی نو، هند) یک دستبند کارلین (دستبند) را در دست چپ خود می پوشاند. Kada یک نوع خاص از دستبند است و به طور گسترده ای در فرهنگ هند مورد استفاده قرار می گیرد. آنها نمادهای حیوانات مانند طاووس، فیل، و غیره

بر اساس اعتقاد هندو، طلا و نقره به عنوان فلز مقدس شناخته می شود. طلا نمادی از آفتاب گرم است، در حالی که نقره ای ماه سرد را نشان می دهد. هر دو فلزات قیمتی جواهرات هند هستند. طلای خالص با اکسید شدن یا خوردن با زمان، به همین دلیل است که سنت هندو طلا را با جاودانگی مرتبط می کند. تصاویر طلا اغلب در ادبیات باستانی هندی اتفاق می افتد. در اعتقاد هندو به علم کیهان شناسی، منبع زندگی فیزیکی و معنوی بشری، از یک رحم طلایی (hiranyagarbha) یا تخم مرغ (hiryananda)، استعاره ای از خورشید که نور آن از آبهای اولوالیک افزایش می یابد، بوجود می آورد.

جواهرات و اشیای دارای وضعیت عالی با حق امتیاز هند بود؛ آنقدر قدرتمند بود که قوانین را ایجاد کردند، محدود کردن پوشیدن جواهرات به حق امتیاز. تنها حق امتیاز و چند نفر دیگر که مجوز می دادند می توانستند بر روی پاهایشان تزئینات طلا کنند. این به طور معمول در نظر گرفته شده است شکسته قدردانی از فلزات مقدس است. با وجودی که اکثریت جمعیت هندی جواهرات را پوشانده بودند، ماهاراجاس و افراد مرتبط با سلطنتی رابطهی عمیقی با جواهرات داشتند. نقش مهارایا بسیار مهم بود که فیلسوفان هندوستان او را به عنوان مرکزی برای کارکرد صاف جهان شناختند. او به عنوان یک موجود الهی، خدایی در شکل انسان بود، که وظیفه آن حفظ و حفظ دهرما، نظم اخلاقی جهان بود.

حلقه Navaratna.

ناواراتنا (نه سنگ قیمتی) یک جواهر قدرتمند است که اغلب توسط مهارجا (امپراتور) پوشیده شده است. این یک شگفتی است که شامل الماس، مروارید، روبی، یاقوت کبود، زمرد، تاپس، چشم گربه، مرجان و سنبلچه (زیرکون قرمز) است. هر یک از این سنگها با یک خدای آسمانی همراه است، تمام قارههای هندو را با هم ترکیب میکنند. الماس سنگین ترین قدم در میان 9 سنگ است. برای سنگ های قیمتی برش های مختلفی وجود داشت. پادشاهان هند به طور خصوصی از فروشندگان سنگ های قیمتی را خریدند. مهارجا و دیگر اعضای خانواده سلطنتی ارزش جواهر به عنوان خدا هندو. آنها جواهرات را با افرادی که بسیار نزدیک بودند، به ویژه اعضای خانواده سلطنتی و دیگر متحدان صمیمی، مبادله می کردند. “تنها امپراتور، روابط صمیمی خود و انتخاب اعضای همراه او، مجاز به پوشیدن زیورآلات سلطنتی بود. همانطور که امپراطوری بالغ شد، سبک های مختلف تزئینات، نام عمومی نام سارپه را از sar یا آقا بدست آورد، به این معنی سر و پچ ، به معنای گیره. ”

هند اولین کشور با الماس های معدنی بود و برخی از معادن به 296 سال قبل از میلاد می رسند. هند الماس را معامله کرد و ارزش های ارزشمندی خود را درک کرد. از لحاظ تاریخی، الماس ها به منظور حفظ یا بازیابی مزایای از دست رفته عاشق یا حاکم، به عنوان نمادی از ادای احترام، و یا به عنوان بیان وفاداری در عوض امتیازات و حفاظت داده شده است. امپراتوران مغول و پادشاهان از الماس ها به عنوان وسیله ای برای اطمینان از جاودانیشان استفاده می کردند، با داشتن اسامی و عناوین دنیوی که بر آنها وارد شده بود. علاوه بر این، این نقش را در رویداد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی هند بازی کرد و همچنان نقش مهمی ایفا می کند، همانطور که اغلب در دیگر نقاط انجام شده است. در تاریخ هندی، الماس برای به دست آوردن تجهیزات نظامی، جنگ های مالی، انقلاب های نو و نا امید کننده مورد استفاده قرار گرفته است. آنها به نابودی یا نابودی قدرتمندان کمک کرده اند. آنها با استفاده از الماس خرد شده غذای خود را با یک نماینده قدرت حاکم مورد قتل قرار می دهند. الماسهای هند به عنوان تأمین مالی برای وام های بزرگ مورد نیاز برای حمایت از رژیم های سیاسی و اقتصادی از قبیل امنیت استفاده می شود. قهرمانان ارتش سرخ با پاداش از الماس و همچنین به عنوان پرداخت جریمه برای آزاد شدن از زندان یا ربودن مورد استفاده قرار می گیرند.  امروزه بسیاری از طرح ها و سنت های جواهرات استفاده می شود و جواهرات در مراسم و عروسی های هند عادی است.

جواهرات و اشیای دارای وضعیت عالی با حق امتیاز هند بود؛ آنقدر قدرتمند بود که قوانین را ایجاد کردند، محدود کردن پوشیدن جواهرات به حق امتیاز. تنها حق امتیاز و چند نفر دیگر که مجوز می دادند می توانستند بر روی پاهایشان تزئینات طلا کنند. این به طور معمول در نظر گرفته شده است شکسته قدردانی از فلزات مقدس است. با وجودی که اکثریت جمعیت هندی جواهرات را پوشانده بودند، ماهاراجاس و افراد مرتبط با سلطنتی رابطهی عمیقی با جواهرات داشتند. نقش مهارایا بسیار مهم بود که فیلسوفان هندوستان او را به عنوان مرکزی برای کارکرد صاف جهان شناختند. او به عنوان یک موجود الهی، خدایی در شکل انسان بود، که وظیفه آن حفظ و حفظ دهرما، نظم اخلاقی جهان بود.

حلقه Navaratna.

ناواراتنا (نه سنگ قیمتی) یک جواهر قدرتمند است که اغلب توسط مهارجا (امپراتور) پوشیده شده است. این یک شگفتی است که شامل الماس، مروارید، روبی، یاقوت کبود، زمرد، تاپس، چشم گربه، مرجان و سنبلچه (زیرکون قرمز) است. هر یک از این سنگها با یک خدای آسمانی همراه است، تمام قارههای هندو را با هم ترکیب میکنند. الماس سنگین ترین قدم در میان 9 سنگ است. برای سنگ های قیمتی برش های مختلفی وجود داشت. پادشاهان هند به طور خصوصی از فروشندگان سنگ های قیمتی را خریدند. مهارجا و دیگر اعضای خانواده سلطنتی ارزش جواهر به عنوان خدا هندو. آنها جواهرات را با افرادی که بسیار نزدیک بودند، به ویژه اعضای خانواده سلطنتی و دیگر متحدان صمیمی، مبادله می کردند. “تنها امپراتور، روابط صمیمی خود و انتخاب اعضای همراه او، مجاز به پوشیدن زیورآلات سلطنتی بود. همانطور که امپراطوری بالغ شد، سبک های مختلف تزئینات، نام عمومی نام سارپه را از sar یا آقا بدست آورد، به این معنی سر و پچ ، به معنای گیره. ”

هند اولین کشور با الماس های معدنی بود و برخی از معادن به 296 سال قبل از میلاد می رسند. هند الماس را معامله کرد و ارزش های ارزشمندی خود را درک کرد. از لحاظ تاریخی، الماس ها به منظور حفظ یا بازیابی مزایای از دست رفته عاشق یا حاکم، به عنوان نمادی از ادای احترام، و یا به عنوان بیان وفاداری در عوض امتیازات و حفاظت داده شده است. امپراتوران مغول و پادشاهان از الماس ها به عنوان وسیله ای برای اطمینان از جاودانیشان استفاده می کردند، با داشتن اسامی و عناوین دنیوی که بر آنها وارد شده بود. علاوه بر این، این نقش را در رویداد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی هند بازی کرد و همچنان نقش مهمی ایفا می کند، همانطور که اغلب در دیگر نقاط انجام شده است. در تاریخ هندی، الماس برای به دست آوردن تجهیزات نظامی، جنگ های مالی، انقلاب های نو و نا امید کننده مورد استفاده قرار گرفته است. آنها به نابودی یا نابودی قدرتمندان کمک کرده اند. آنها با استفاده از الماس خرد شده غذای خود را با یک نماینده قدرت حاکم مورد قتل قرار می دهند. الماسهای هند به عنوان تأمین مالی برای وام های بزرگ مورد نیاز برای حمایت از رژیم های سیاسی و اقتصادی از قبیل امنیت استفاده می شود. قهرمانان ارتش سرخ با پاداش از الماس و همچنین به عنوان پرداخت جریمه برای آزاد شدن از زندان یا ربودن مورد استفاده قرار می گیرند.  امروزه بسیاری از طرح ها و سنت های جواهرات استفاده می شود و جواهرات در مراسم و عروسی های هند عادی است.

بومی آمریکا

جواهرات بومی آمریکایی

بیلد Schluch-A-Ichin یا Be-Ich-Schluck-Ich-In-Et-Tzuzzigi (Slender Silversmith) “متفکر فلزی”، ناوارو سیلورس، عکس جرج بن ویتیک، 1883

جواهرات آمریکایی جواهرات شخصی است که اغلب به شکل گردنبند، گوشواره، دستبند، حلقه، پین، بروچها، labrets و بیشتر ساخته شده توسط بومیان ایالات متحده است. جواهرات آمریکایی نشان دهنده تنوع فرهنگی و تاریخ سازندگان آن است. قبایل بومی آمریکا همچنان به توسعه زیبایی شناسی متمایز ریشه در دیدگاه های هنری شخصی و سنت های فرهنگی خود می پردازند. هنرمندان جواهرات برای دکوراسیون، مراسم و تجارت را ایجاد می کنند. لوئیس شیر دوبین می نویسد: “فقدان زبان های نوشته شده، دکوراسیون به عنوان یک عنصر مهم ارتباطات هند [بومیان آمریکا] تبدیل شده است و بسیاری از سطوح اطلاعات را انتقال می دهد.” بعدها، جواهرات و دکوراسیون شخصی “… نشان دهنده مقاومت در مقابل جذب است. این یک بیانیه بزرگ از هویت قبیله ای و فردی است”

متالستیک ها، میادرها، گرداننده ها و لیدیاردارها انواع مختلفی از فلزات، چوب های سخت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، نگین دار، کویل، دندان ها، استخوان ها، پنهان کردن، فیبر های گیاهی و دیگر مواد برای جواهرات را می سازند. جواهرات معاصر بومی آمریکایی از سنگ های سنگی و پوسته های دستی سنگ زنی و پردازش به جواهرات فولادی و تیتانیوم ساخته شده است.

 

صلح جو

جواهرات و اشیای قیمتی در اقیانوس آرام

جواهرات ساخته شده در اقیانوس آرام بعد از آنکه در مناطق دیگر به دلیل انسانی اخلاقی انسان ساخته شده است، بعد از آن آغاز شده است. جواهرات اوائل اقیانوس آرام از استخوان، چوب و سایر مواد طبیعی ساخته شده است و بنابراین جان سالم به در نبرد. بیشتر جواهرات اقیانوس آرام در بالای کمر پوشیده شده اند، با سرپوش، گردنبند، پین مو، و دست و کمربند کمر شایع ترین قطعات است.

جواهرات و اشیای قیمتی در اقیانوس آرام، به استثنای استرالیا، به عنوان نمادی از باروری و قدرت استفاده می شود. هدایای طراحی شده توسط بسیاری از کالاهای اقیانوس آرام پوشیده شده است و برخی از آنها مانند ساکنان پاپوآ گینه نو، هنگامی که یک دشمن را کشته اند، پوشیدند. قبیله می تواند استخوان های گراز را از طریق بینی خود بپوشاند.

جواهرات جزیره هنوز هم به دلیل کمبود ارتباط با فرهنگ های خارج از کشور بسیار زیاد است. بعضی مناطق بورنئو و پاپوآ گینه نو هنوز توسط کشورهای غربی مورد بررسی قرار نمی گیرند. با این حال، کشورهای جزیره که با مسیحیان غربی آب گرفتار شده اند، تغییرات شدیدی در طراحی جواهرات آنها ایجاد شده است. مبلغان هر نوع جواهری قبیله ای را به عنوان نشانه ای از مظلومیت اشخاص به زبان بشریت مشاهده کرد. بنابراین بسیاری از طرح های قبیله ای برای تبدیل شدن به انقالب به مسیحیت برای همیشه از بین رفته است.

یک دستبند عقیق مدرن

استرالیا در حال حاضر یکی از تامین کنندگان opals در جهان است. اوپال ها در سال های پیش پیش در اروپا و آمریکای جنوبی استخراج شده بودند اما در اواخر قرن نوزدهم بازار اوپال استرالیا غالب شد. اوپال های استرالیا تنها در چند مکان انتخابی در سراسر کشور استخراج می شود و این یکی از سنگ های سودآور در اقیانوس آرام است. [52]

مورای نیوزیلند به طور سنتی فرهنگی قوی از دکوراسیون شخصی داشت، [53] معروف ترین حبیبیه. Hei-ticis به طور سنتی با استخوان، Nephrite یا Bunenite حک شده است.

امروزه طیف گسترده ای از مواردی از قبیل سنتی الهام گرفته از آویز های حلقوی استخوانی که بر اساس ماهی های سنتی hei matau و دیگر جواهرات سبز استون محبوبیت دارند، با جوانان نیوزلندی از هر پس زمینه – که برای آنها در ارتباط با حس عمومیت هویت نیوزیلند است. این روندها به نفع جهانی در فرهنگ و هنرهای معاصر سنتی کمک کرده است.

به غیر از جواهراتی که از طریق نفوذ موریو ایجاد شده، جواهرات مدرن در نیوزیلند چند فرهنگی و متنوع هستند.

مدرن

طراحی جواهرات معاصر

بیشتر جواهرات تجارتی مدرن همچنان به شکل و فرم سنتی ادامه می دهند، اما طراحان مانند گرگ جانسن مفهوم هنر پوشیدنی را گسترش داده اند. ظهور مواد جدید مانند پلاستیک، خاکستری فلزات (PMC) و تکنیک های رنگ آمیزی، سبب افزایش تنوع در سبک ها شده است. پیشرفت های دیگر، از قبیل توسعه برداشت مروارید بهبود یافته توسط افراد مانند Mikimoto Kokkichi و بهبود کیفیت سنگ های قیمتی مصنوعی مانند مویسانی (الماس شبیه سازی)، جواهرات را در درک اقتصادی بخش بزرگی از جمعیت قرار داده است.

جنبش “جواهرات به عنوان هنر” توسط هنرمندان مانند Robert Lee Morris هدایت شد و توسط طراحان مانند Gill Forsbrook در انگلستان ادامه یافت. تأثیر دیگر اشکال فرهنگی نیز مشهود است. یک مثال از این جواهرات سبک بلینگ بلینگ است که در اوایل قرن بیستم توسط هنرمندان هیپ هاپ و رپ محبوب شده است، به عنوان مثال کوره ها، نوعی جواهرات بر روی دندان های پوشیده شده است.

اواخر قرن بیستم ترکیبی از طراحی اروپایی با تکنیک های شرقی مانند Mokume-gane بود. نوآوری های زیر در دهه های متداول در سال 2000 عبارتند از: “Mokume-gane، قالب گیری هیدرولیکی، برداشت ضد کلاسیک، برش، فرمول واکنش پذیر، فرم پوسته، PMC، عکس برداری و [استفاده از] CAD / CAM. “[54]

همچنین چاپ سه بعدی به عنوان یک تکنیک تولید بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. با طیف گسترده ای از خدمات ارائه شده به این روش تولید، طراحی جواهرات به تعداد زیادی از آگهی ها تبدیل می شود. مزیت مهم استفاده از چاپ سه بعدی هزینه های نسبتا پایین برای نمونه های اولیه، سری های دسته ای کوچک و طرح های منحصر به فرد و شخصی است. اشکال که سخت یا غیرممکن است با دست ایجاد شود، اغلب با چاپ سه بعدی قابل درک است. مواد مورد استفاده برای چاپ عبارتند از: پلی آمید، فولاد و موم (برای پردازش بیشتر). هر ماده چاپی دارای محدودیت های خاص خود است که باید در هنگام طراحی جواهرات با استفاده از نرم افزار 3D Modeling مورد توجه قرار گیرد.

جواهرات دستبند همچنان به عنوان سرگرمی و حرفه ای رشد می کند. با بیش از 17 مجله ایالات متحده در مورد beading به تنهایی، منابع، دسترسی، و هزینه اولیه ورود ورود ادامه به گسترش تولید دکوراسیون دست ساز. برخی از نمونه های خوب جواهرات هنرمند در موزه هنر متروپولیتن در شهر نیویورک دیده می شود.  افزایش تعداد دانشجویان که برای مطالعه طراحی و تولید جواهرات در استرالیا در 20 سال گذشته رشد کرده است، و استرالیا هم اکنون دارای جواهرات معروف جواهری است. بسیاری از این جواهرات، مواد و تکنیک های مدرن و همچنین ترکیب کارهای سنتی را پذیرفته اند.

طراحان و طراحان مد به عنوان Metal Couture ] اشاره کرده اند که استفاده گسترده تر از فلز برای تزئین پوشنده، جایی که قطعه بزرگتر و دقیق تر از آنچه که به طور معمول جواهرات را در نظر می گیرد،

 

ماسونی

فراماسون ها وقتی که در الج به منظور نشان دادن یک دفتر برادران با الجی، جواهرات را به انتهای انقطاعی خود وصل می کنند. به عنوان مثال، مربع نشان دهنده استاد الج و کبوتر نماد دیاکون است.

اصلاح بدن

دختر Padaung در شمال تایلند.

جواهرات مورد استفاده در اصلاح بدن می تواند ساده و ساده و یا دراماتیک و افراطی باشد. استفاده از گل میخک های نقره ای ساده، حلقه ها و گوشواره ها غالب است. قطعات جواهرات معمولی مانند گوشواره، یک فرم اصلاح بدن هستند، زیرا آنها با ایجاد یک سوراخ کوچک در گوشه قرار می گیرند.

زنان پاداگون در میانمار حلقه های طلای بزرگ را در اطراف گردن خود قرار می دهند. از همان اوایل پنج سالگی، دختران به اولین حلقه گردن خود معرفی می شوند. در طول سال، حلقه های بیشتری اضافه می شوند. علاوه بر پانل های بیست و پوند حلقه ها در گردن، زن نیز به همان اندازه حلقه ها را روی گوساله هایش می پوشاند. در اندازه خود، برخی گردن اصلاح شده مانند می تواند به 10-15 در (25-38 سانتی متر) طولانی است. این تمرین تأثیرات بهداشتی دارد و در سالهای اخیر از عادت فرهنگی به کنجکاوی توریستی کاسته است.  قبایل مربوط به Paduang، و همچنین سایر فرهنگ ها در سراسر جهان، از جواهرات استفاده می کنند تا موهای گوش خود را گسترش دهند و یا سوراخ گوش را افزایش دهند. در آمریكا، از قبل از اولین تماس با مردم اینو و ملتهای نخستین ساحل ساحل شمال غربی، شباهت های زیادی وجود داشته است. [59] لپ تاپ ها توسط مردم مورسی و سارا آفریقا، و همچنین برخی از مردم آمریکای جنوبی پوشیده شده است.

در اواخر قرن بیستم، نفوذ ابتدایی گرایی مدرن موجب شد که بسیاری از این شیوه ها به زیر کشت های غربی متصل شوند. بسیاری از این شیوه ها به ترکیبی از اصلاح بدن و اشیای تزئینی متکی هستند، بنابراین تمایز بین این دو نوع دکوراسیون تار و پریده است.

در بسیاری از فرهنگ ها، جواهرات به عنوان یک اصلاح کننده موقت بدن استفاده می شود؛ در برخی موارد با قلاب یا اشیاء دیگر در پوست گیرنده قرار می گیرد. اگر چه این روش اغلب توسط گروه های قبیله ای یا نیمه قبیله ای انجام می شود که اغلب در مراسم مذهبی تحت ترنس عمل می کنند، این تمرین به فرهنگ غربی منتهی شده است. در حال حاضر بسیاری از مغازه های مغازه های طلا و جواهر به مردم توصیه می کنند که قلاب های بزرگ و یا ستاره های زننده را در پوست خود قرار دهند. اغلب این قلاب ها در کنار قرقره ها استفاده می شود تا گیرنده را در هوا افزایش دهد. گفته می شود که این عمل به یک احساس وابسته به عشق شهوانی به فرد و برخی از زوج ها مراسم ازدواج خود را انجام داده اند، در حالی که با قلاب ها به حالت تعلیق درآمده اند.

بازار جواهرات

بر اساس یک مطالعه KPMG 2007 [60]، بزرگترین بازار جواهرات، ایالات متحده با سهم بازار از 30.8 درصد، ژاپن، هند، چین و شرق میانه هر کدام با 8-9 درصد و ایتالیا با 5 درصد است. نویسندگان این مطالعه پیشبینی می کنند تغییرات چشمگیر در سهم بازار تا سال 2015، جایی که سهم بازار ایالات متحده تا حدود 25 درصد کاهش پیدا کرده و چین و هند افزایش خود را به بیش از 13 درصد افزایش دهند. خاورمیانه با 9 درصد یا بیشتر ثابت خواهد ماند، در حالی که بازارهای اروپا و ژاپن تقریبا نصف شده و برای ژاپن کمتر از 4 درصد و برای بزرگترین کشورهای اروپایی، ایتالیا و انگلیس کمتر از 3 درصد است.

منابع:

ویکی پدیا

دانشنامه نمیک از تمامی هنردوستان ،اساتید ایران برای پیشرفت ایران عزیزمان در تمامی زمینه ها دعوت به همکاری می نماید شما عزیزان با با دادن نظر و ارسال اطلاعات تکمیلی خود در این زمینه برای پیشرفت کشور عزیزمان در علم و فن آوری میتوانید باعث پیشرفت و تکامل کشور شوید

راهای ارتباط با ما

ایمیل : info@nmik.ir

برای سهولت ارسال نظرات و ارتقاء دانشنامه شما همچنین میتوانید متن و عکسهای خود را در وات ساپ با این شماره :09014465636 ارسال نمایید.

با تشکر تیم نمیک