20/10/2020

نمیک

گروه پژوهشی توسعه فناوری نمیک

اینه

آینه، وسیله‌ای است که به علت صافی و بازتاب بالا، بر رویهٔ خود، تصویر اجسام را نشان می‌دهد. آینه را آیینه و آئینه هم نوشته‌اند.

آینه

اینه

آینه، وسیله‌ای است که به علت صافی و بازتاب بالا، بر رویهٔ خود، تصویر اجسام را نشان می‌دهد. آینه را آیینه و آئینه هم نوشته‌اند.

آرم ورمیال قرن 18 میلادی در موزه هنرهای هنری، استراسبورگ

شخص به این علت می‌تواند خود را در آینه ببینند که آینه نوری را که بر آن می‌تابد بازمی‌گرداند. چیزهایی از قبیل فرش و دیوارهای رنگ‌شده بیشتر نوری را که بر آن‌ها می‌تابد منعکس می‌کنند؛ ولی نوری که باز می‌تابانند، پراکنده می‌شود. اما آینه‌ها نور را بدون آنکه پراکنده کنند منعکس می‌کنند. برای جلوگیری از پراکندگی نور، سطح آینه باید بسیار صاف باشد.

شیشه به همان صورت که هست یک آینه خوب تشکیل نمی‌دهد. نور، به جای آنکه از آن منعکس شود، از آن می‌گذرد. برای آن که شیشه آیینه شود پشت آن باید با چیزی پوشیده شود تا نور از آن عبور نکند. بسیاری از آینه‌ها با جیوه پوشیده شده‌اند؛ ولی اکنون نقره بیشتر به کار می‌رود. بعضی از آینه‌ها برآمده ـ محدب ـ وبعضی فرورفته یا ـ معقر ـ هستند. این آیینه‌ها ممکن است چیزها را بزرگتر یا کوچکتر از آنکه هستند بنمایانند. ممکن است آن‌ها را درازتر و باریک‌تر یا کوتاه‌تر و ضخیم‌تر نشان دهند. این آیینه‌ها ممکن است اشیاء را وارونه هم نشان دهند. اینها همه بستگی دارد به برآمدگی یا فرورفتگی هرآینه و ساختار اولیه ی آن.[۱]

از آینه‌های معروف جهان می‌توان به آیینه‌ای که در تلسکوپ رصدخانه مانت پالومار کالیفرنیا کار گذاشته شده اشاره کرد. این آینه، آینه محدب برآمده بزرگی است که طول آن ۵ متر است.

آینه‌ها رُویه یا سطح های گوناگونی دارند. آینه‌های تخت معمول‌ترین نوع آینه‌ها هستند. آینه‌های کروی از دیگر گونه ی آینه‌ها هستند که پرتوهای نور بازتابیده از رویهٔ آن‌ها در نقطه‌ای به نام نقطه کانونی آینه به هم می‌رسند. بسته به دوری جسم تا آینه و نوع آینه، فاصله نقطه کانونی آینه از آن متفاوت است. واحد شمارش آینه، جام می‌باشد.

اولین آینه سطح با آلومینیوم پوشش داده شده و با پوشش دی الکتریک افزایش یافته است. زاویه نور حادثه (که توسط هر دو نور در آینه و سایه پشتی آن نمایان می شود) دقیقا مطابق با زاویه انعکاس (نور انعکاسی بر روی میز) است.

تصویر آینه در یک آینه نظارت، که نشان دهنده شخص عکسبرداری است.

یک آینه یک شی که نور را به گونه ای نشان می دهد که برای نور حادثه در برخی از طیف های طول موج، نور منعکس، بسیاری از یا بیشتر از ویژگی های فیزیکی دقیق نور اصلی را حفظ می کند، که انعکاسی از درخشندگی است. این متفاوت از دیگر اشیاء منعکس کننده نور است که بیشتر از سیگنال اصلی موج به جز رنگ و منعکس نور منعکس کننده مانند رنگ تخت سفید را حفظ نمی کند.

آشنا ترین نوع آینه آینه هواپیماست که دارای سطح صاف است. آینه های منحنی نیز برای تولید تصاویر بزرگ و یا کاهش یافته یا نور فوکوس استفاده می شود و یا به سادگی تصویر منعکس کننده را تحریف می کنند.

آینه ها معمولا برای مراقبت شخصی یا تحسین خود (جایی که آنها نیز به نام چشمک) نامیده می شود، برای مشاهده منطقه در پشت و در طرف وسایل نقلیه موتوری در هنگام رانندگی، دکوراسیون و معماری. آینه نیز در دستگاه های علمی مانند تلسکوپ و لیزر، دوربین ها و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. اکثر آینه ها برای نور مرئی طراحی شده اند با این حال، آینه های طراحی شده برای طول موج های دیگر تابش الکترومغناطیسی نیز استفاده می شود

بخش E-ELT آینه تحت آزمایش

انواع آینه های شیشه ای

انواع مختلفی از آینه های شیشه ای وجود دارد که هر کدام نماینده فرایند تولید متفاوت و نوع بازتاب هستند.

یک آینه شیشه ای آلومینیومی از یک شیشه فلات ساخته شده با استفاده از پوشش خلاء ساخته شده است، به عنوان مثال پودر آلومینیوم بر روی سطح شیشه ای در یک اتاق خلاء تبخیر می شود و سپس با دو یا چند لایه رنگ محافظ ضد آب پوشش داده می شود.

یک آینه شیشه ای کم آلومینیومی با پوشش نقره و دو لایه رنگ محافظ روی سطح پشت شیشه تولید می شود. یک آینه شیشه ای کم آلومینیومی بسیار واضح و روشن، پرتو نور، صاف و منعکس کننده رنگ های دقیق طبیعی است. این نوع از شیشه به طور گسترده ای برای ساخت نمایش ها و نمایشگاه ها استفاده می شود که در آن یک نمایش رنگ دقیق آثار هنری واقعا ضروری است یا زمانی که رنگ پس زمینه فریم عمدتا سفید است.

یک آینه شیشه ای ایمنی با پیوستن به یک فیلم محافظ ویژه به قسمت عقب یک آینه شیشه ای نقره ساخته شده است، که در صورتی که آینه شکسته شود، مانع از آسیب می شود. این نوع آینه برای مبلمان، درب، دیوارهای شیشه ای، قفسه های تجاری یا مناطق عمومی استفاده می شود

یک آینه شیشه ای چاپ شده با ابریشم با استفاده از جوهر رنگی غیر آلی تولید می شود که الگوهای را از طریق یک صفحه نمایش ویژه روی شیشه چاپ می کند. رنگ های مختلف، الگوها و شکل های شیشهای موجود است. چنین آینه ای شیشه ای با دوام و مقاوم تر از شیشه معمولی چاپ شده است و می تواند برای بیش از 20 سال خدمت کند. این نوع شیشه ای به طور گسترده ای برای اهداف تزئینی (از جمله بر روی آینه ها، تاپس های جدول، درب ها، پنجره ها، تخته های خرد شده آشپزخانه و … استفاده می شود).

یک آینه شیشه ای نقره یک آینه معمولی است که در نقاط پشتی آن با نقره ای پوشیده شده است که تصاویر را با انعکاس تولید می کند. این نوع آینه شیشه ای با پوشش یک فیلم نقره، مس و دو یا چند لایه رنگ ضد آب بر روی سطح پشت شیشه فلات، که کاملا مقاومت در برابر اسید و رطوبت تولید می شود، تولید می شود. یک آینه شیشه ای نقره ای تصاویر روشن و واقعی را ارائه می دهد، کاملا دوام است و به طور گسترده ای برای مبلمان، حمام و دیگر اهداف تزئینی استفاده می شود. [نیازمند منبع]

آینه شیشه ای تزئینی معمولا دستبند می باشد. انواع سایه ها، اشکال و ضخامت شیشه اغلب در دسترس است

اثرات

شکل یک سطح آینه

یک پرتو نور از یک آینه در یک زاویه بازتاب برابر با زاویه اشباع انعکاس می یابد، اگر اندازه آینه بسیار بزرگتر از طول موج نور است. به این معنی که اگر پرتو نور بر روی یک سطح آینه درخشان باشد، به صورت عمود بر زاویه تئاتا درجه نمایش داده می شود، سپس از نقطه برانگیختن در یک تئاتر درجه در جهت نمایشگر، از جهت عمودی در جهت مخالف، انعکاس می یابد. این قانون ریاضی را از تداخل یک موج هواپیما در یک مرز صاف (اندازه بسیار بزرگتر از طول موج) می یابد.

در یک آینه هواپیما، یک پرتو موازی نور، جهت خود را به طور کلی تغییر می دهد، در حالی که هنوز هم موازی باقی می ماند. تصاویری که توسط یک آینه هواپیما بوجود می آید، تصاویر مجازی هستند، از اندازه های مشابه با شی اصلی (نگاه کنید به تصویر آینه).

در یک آینه مقعر، پرتو موازی نور یک پرتو همگرا می شود، که پرتوهای اش در مرکز آینه تقاطع می شود. همچنین به عنوان آینه همگانی شناخته شده است

در یک آینه محدب، پرتوهای موازی واگرا می شوند، با اشعه هایی که از یک نقطه مشترک تقاطع “پشت” آینه جدا می شوند.

به علت ابیرایشی کروی، آینه های کروی و مقعر و فضایی اشعه ی موازی را به نقطه ی تک نقطه ای متمرکز نمی کنند. با این حال، ایده آل تمرکز بر روی یک نقطه تقریبی است که معمولا استفاده می شود. بازتابنده های پارابولی این را حل می کنند، اجازه می دهد که اشعه های موازی ورودی (به عنوان مثال، نور از یک ستاره دور) به یک نقطه کوچک متمرکز شود؛ تقریبا یک نقطه ایده آل است بازتابنده های پارابولی برای تصویربرداری از اشیای اطراف مناسب نیست زیرا اشعه های نور موازی نیستند

عکاس عکس خود را در آینه منحنی در موزه دانشگاه در مکزیکو سیتی گرفته است

تصویر آینه

اشیاء مشاهده شده در یک آینه (هواپیما) به نظر می رسد در سمت چپ معکوس (به عنوان مثال، اگر یک دست راست را بالا برده، دست چپ تصویر در آینه ظاهر می شود)، اما عمودی ناپدید نمی شود (در تصویر یک سر فرد هنوز هم در بالای صفحه ظاهر می شود بدن او) [2] با این حال، آینه معمولا “مبادله” چپ و راست هر چیزی بیش از آن مبادله بالا و پایین. یک آینه معمولا محور جلو / عقب را تغییر می دهد. به طور دقیق، جسم را در جهت عمود بر سطح آینه (عادی) تغییر می دهد. از آنجا که سمت چپ و راست نسبت به پشت جلد و بالا به پایین تعریف می شود، “تلنگر” جلو و عقب منجر به درک یک چرخش سمت چپ در سمت راست در تصویر می شود. (اگر شما به سمت یک آینه نگاه کنید، آینه واقعا چپ و راست شما را معکوس می کند، زیرا این جهت عمود بر آینه است.)

با نگاهی به یک تصویر از خود با محور جلویی پشتی، نتیجه درک تصویری که محور چپ و راست آن تلنگر شده است، به تصویر کشیده می شود. هنگامی که در آینه منعکس شده است، دست راست خود را به طور مستقیم در مقابل راست دست راست خود قرار می دهد، اما به عنوان دست چپ تصویر شما درک می شود. هنگامی که یک فرد به یک آینه نگاه می کند، تصویر در واقع برگشت به عقب است، که اثر مشابه با توهم توخالی ماسک است. توجه داشته باشید که یک تصویر آینه اساسا از جسم متفاوت است و نمی توان با چرخاندن شیء تکثیر کرد.

برای چیزهایی که ممکن است به عنوان اشیاء دو بعدی (مانند متن) در نظر گرفته شود، واگرد برگشت به جلو معمولا نمیتواند تغییر معکوس را توضیح دهد. همانطور که متن در یک قطعه کاغذ به نظر می رسد با عقب برگردانده می شود، اگر به نور نگاه کند و از پشت نگاه کند، متن متوقف شده با مواجهه با یک آینه به نظر می رسد عقب است، زیرا ناظر در پشت متن است. روش دیگری برای درک تغییرات مشاهده شده در تصاویری از اشیاء که به طور مؤثری دو بعدی هستند، این است که چرخش چپ و راست در یک آینه به دلیل اینکه انسانها بدن خود را تبدیل می کنند. برای مشاهده از طرف ابعاد رو به آینه جهت مشاهده انعکاس در آینه، ناظر باید به جهت مخالف نگاه کند. به جهت دیگری نگاه کنید، انسانها سر خود را در مورد یک محور عمود بر می دارند. این باعث می شود که یک تصویر چپ و راست در تصویر ایجاد شود، اما تغییر آن به سمت بالا نیست. اگر یک شخص به جای خم شدن و نگاه کردن به تصویر آینه بین پاهایش بچرخد، به سمت بالا سمت چپ به سمت عقب ظاهر می شود، اما نه به چپ و راست. این نوع تغییر دادن به سادگی یک تغییر نسبت به ناظر است و نه یک تغییر ذاتی به تصویر خود، مانند یک شی سه بعدی.

 

تارخچه آینه

اولین آینه هایی که توسط انسان ها استفاده می شد، به احتمال زیاد از مخازن تاریک، هنوز آب و یا آب جمع آوری شده در یک مخزن ابتدایی بود. الزامات ساخت یک آینه خوب یک سطح با درجه بسیار بالایی از مسطح بودن (ترجیحا اما نه لزوما با بازتابی بالا) و یک زبری سطح کوچکتر از طول موج نور است. اولین آینه های ساخته شده، قطعه ای از سنگ های جلا بود مانند عابدیان، یک شیشه طبیعی آتشفشانی. نمونه هایی از آینه هایی که در آناتولی واقع شده اند (در حال حاضر ترکیه) به حدود 6000 بمب نزدیک شده اند. آینه های مس جلا در بین النهرین از 4000 ب.سی.،  و در مصر باستان از حدود 3000 BCC ساخته شده است. آینه سنگ آهکی از آمریکای مرکزی و جنوبی از حدود 2000 سال قبل از میلاد به زودی.   در چین، آینه های برنزی از حدود 2000 ب.سی تشکیل شده است،   برخی از اولین نمونه های برنزی و مس که توسط فرهنگ کیجیا تولید می شوند. آینه های ساخته شده از مخلوط های فلزی (آلیاژهای دیگر) مانند مس و فلز اسپکلوم قلع نیز ممکن است در چین و هند تولید شوند.   آینه های فلز اسپکلوم یا فلزات گرانبها تولید شد و تنها متعلق به ثروتمندان بود.  این آینه های سنگی و فلزی را می توان در اندازه های بسیار بزرگ ساخته، اما برای له شدن و کاملا مسطح دشوار بود. یک فرآیند که با افزایش اندازه مشکل تر شد؛ به طوری که آنها اغلب تصاویر warped یا تار شده تولید می کنند. آینه های سنگ معمولا دارای بازتابی ضعیفی نسبت به فلزات هستند، با این حال فلزات به راحتی خراش داده یا خارش می دهند، بنابراین آنها اغلب نیاز به پرداخت دارند. با توجه به رنگ، هر دو اغلب با رندر رنگ ضعیفی بازتاب می شوند. [8] کیفیت تصویر فقیر آینه های باستانی توضیح می دهد که 1 قرنتیان 13 اشاره به دیدن “به عنوان در یک آینه، تاریک”.


 زن نشسته با آینه؛ لکیثوس قرمز چهره یونانی باستان توسط نقاش صابورف، ج. 470-460 پیش از میلاد، موزه ملی باستان شناسی، آتن، یونان

سابین Melchior-Bonnet در سابقه آینه خود توجه قابل توجهی به رابطه آینه با فلسفه یونان، به ویژه سقراط دارد:

با این حال، اگر به خوبی استفاده شود، آینه می تواند مراقبه های اخلاقی بین انسان و خود را در اختیار داشته باشد. سقراط، ما توسط دیوژن بیان می شود، جوانان را به نظر خود در آینه ها دعوت کردیم تا اگر زیبایی داشتند، زیبایی خود را به ارمغان می آوردند و اگر زشت باشند، می دانستند چگونه از طریق یادگیری پنهان خود را پنهان کنند. آینه، ابزاری برای شناختن خود، از انسان دعوت نمی کند که خود را برای خدا اشتباه بگیرد، با دانستن محدودیت های خود از غرور و جلوگیری از پیشرفت خود، اجتناب کند. بنابراین، او آینه منفعل از تقلید نیست، بلکه یک آینه فعال تحول است.

شیشه یک ماده مطلوب برای آینه ها بود. از آنجا که سطح شیشه ای به طور طبیعی صاف است، آن تولید انعکاسی با تار شدن بسیار کمی. علاوه بر این، شیشه بسیار مقاوم و مقاوم در برابر خراش است. با این حال، شیشه به تنهایی دارای بازتابی کمی است، به طوری که مردم شروع به پوشش آن با فلزات برای افزایش بازتابی. آینه های شیشه ای پوشش داده شده بر روی فلز توسط دانشمند رومی Pliny Elder گفته شده است که در قرن اول میلادی در سیدون (لبنانی مدرن) اختراع شده است، اگرچه هیچ شواهد باستان شناسی از آنها تا قبل از قرن سوم پیش نمی آید.   طبق گفته Pliny، مردم سیدون یک تکنیک برای ایجاد آینه های خالص را با پوشش شیشه ای تحت فشار با سرب مذاب توسعه دادند.   آینه شیشه ای با برگ طلایی توسط Pliny در تاریخ طبیعی خود ذکر شده است، که در حدود 77 AD نوشته شده است. از آنجاییکه چندین روش برای ساخت یک قطعه صاف از شیشه ای با ضخامت یکنواخت وجود داشت، این آینه های با شیشه ای باستانی به وسیله دمیدن یک حباب شیشه ای ساخته شده و سپس بخش کوچکی از دیاگرام را خرد کرده و آینه هایی را که درشت یا محدب بودند تولید می کردند. این آینه های دایره ای معمولا کوچک بودند، از 5 تا 8 اینچ (13-20 سانتی متر) در قطر.  این آینه های کوچک تصاویری تحریف شده را تولید کردند، با این حال، ارزش های ارزشمندی داشتند. این آینه های شیشه ای باستان بسیار نازک بودند، بنابراین بسیار شکننده بود، زیرا شیشه ای برای جلوگیری از ترک خوردگی، زمانی که با فلز داغ داغ ریخته شده بود، بسیار نازک بود. با توجه به کیفیت پایین، هزینه های بالا و اندازه کوچک این آینه های شیشه ای باستانی، فلزات آهنی فولادی معمولا تا قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می گیرند.

آینه های پابلوک در ریاضیات دیوکلس در اثر آثار خود بر روی آینه های سوختگی در دوره های قدیمی کلاسیک مورد مطالعه قرار گرفت.   بطلمیوس تعدادی از آزمایشات را با آینه های آهنی خرد شده آهنی انجام داد  و درباره آینه های کروی هواپیما، کروی محدب و مخروطی در Optics خود بحث کرده است. آینه های پارابولی نیز توسط فیزیکدان ابن سحال در قرن دهم توضیح داده شده است  و ابن هیثم درباره آینه های گردگیر و محدب در هندسه های استوانه ای و کروی توضیح داده شده است   تعدادی آزمایش با آینه انجام داده و مشکل یافتن نقطه در یک آینه محدب که در آن یک پرتو از یک نقطه به نقطه دیگری منعکس می شود. در قرن 11، آینه های شیشه ای در مغول اسپانیا تولید شد.

در چین، مردم شروع به ساخت آینه ها با پوشش اشیاء فلزی با آمالگام های نقره-جیوه در اوایل سال های 500 AD انجام دادند. این امر با پوشاندن آینه با آمالگام انجام شد و سپس آن را حرارت داد تا جیوه دور ریخته شود و تنها نقره پشت سر گذاشته شود.

 

مشکلات ساخت آینه های فلزی، شیشه ای به علت مشکلات ساخت شیشه ای بود که بسیار واضح بود، چرا که اکثر شیشه های قدیمی با رنگ سبز رنگ شده با آهن ساخته شده اند. این زمانی که مردم شروع به مخلوط کردن نوشابه، سنگ آهک، پتاس، منگنز و خاکستر سرخس با شیشه کردند غلبه کردند. همچنین هیچ راهی برای ساختن پنجره های مسطح شیشه ای با ضخامت یکنواخت نداشت. اولین روش هایی برای ساخت شیشه های شیشه ای در فرانسه آغاز شد، زمانی که مردم شروع به خرد کردن حباب های شیشه ای کردند و سپس به سرعت آنها را چرخاندند تا آنها را به صفحات برساند که از آنها می توان برش داد. با این حال، این قطعات هنوز هم ضخامت یکنواخت نیستند، به طوری که تصاویر را تحریف شده نیز تولید می کنند. یک روش بهتر این بود که یک سیلندر شیشه ای را بشکنیم، انتهای آن را بشکنیم، آن را به مرکز بریزیم و آن را بر روی یک کوره صاف بکشیم. این روش اولین شیشه شیشه ای با کیفیت شیشه ای را تولید کرد، اما بسیار دشوار بود و باعث شکست بسیاری شد. حتی پنجره ها در ابتدا از کاغذ روغن زده شده یا شیشه های رنگارنگ ساخته شده بودند تا تا اواسط قرن نوزده به علت هزینه بالای ساخت شیشه های مسطح شیشه ای.

روش ساخت پانل های مسطح از شیشه ای شفاف از سیلندرهای منفجر شده در آلمان آغاز شده و از طریق قرون وسطی تکامل یافته است، تا زمانی که توسط ونیزی ها در قرن شانزدهم تکمیل شود. ونیزی ها از شیشه سرب برای شفافیت شفاف و قابلیت کارکرد آن استفاده کردند. بعضی وقت ها در اوایل دوره رنسانس، تولید کنندگان اروپایی یک روش عالی برای پوشش شیشه ای با آمالگام قلع-جیوه را ساختند، یک پوشش بی نظیر با بازتاب بهتر را نسبت به فلزات بلورین تولید کرده و موجب شوک حرارتی کمی برای شیشه شد. تاریخ دقیق و مکان کشف ناشناخته است، اما در قرن شانزدهم، ونیز، شهر مشهوری که از تخصص شیشه سازی اش شناخته شده بود، با استفاده از این تکنیک جدید، مرکز تولید آینه شد. آینه شیشه ای از این دوره، بسیار گران قیمت بود. به عنوان مثال، در اواخر قرن هفدهم، شاهزاده de Fiesque گزارش شده است که کل مزرعه گندم برای یک آینه معامله شده است، با توجه به آن مقرون به صرفه است. این آینه های ونیزی به اندازه حداکثر مساحتی حدود 40 اینچ (100 سانتی متر) مربع محدود بود، تا زمانی که شیشه های مدرن شیشه ای در طی انقلاب صنعتی تولید شد.  کارخانه Saint-Gobain، که توسط ابتکار سلطنتی در فرانسه تاسیس شد، یک تولید کننده مهم بود و شیشه های بوهمیا و آلمانی نیز اغلب ارزان تر بود.

اختراع آینه نقره ای شیشه ای در سال 1835 به شیمیدان آلمانی Justus von Liebig اعتبار می دهد.  روند او شامل قرار دادن یک لایه نازک نقره فلزی بر روی شیشه از طریق کاهش شیمیایی نیترات نقره بود. این فرایند نقرهای برای تولید انبوه سازگار بود و منجر به دسترسی بیشتر آینه های مقرون به صرفه شد. در عصر مدرن، آینه ها اغلب توسط رسوب مرطوب نقره یا گاهی اوقات نیکل یا کروم (که اغلب در آینه های خودرو استفاده می شود) توسط آبکاری مستقیم بر روی بستر شیشه تولید می شوند.

رسوب خلاء با مطالعه پدیده آبشستگی در دهه 1920 و 1930 آغاز شد، که یک مشکل رایج در روشنایی بود که در آن فلزی که از الکترود اختراع شده بود شیشه را پوشانده و خروجی را مسدود می کرد. با این حال، چرخش اسپری به یک روش قابل اعتماد برای پوشش یک آینه تا زمان اختراع نیمه هادی ها در دهه 1970 رخ نمی دهد. پوشش جانشینی توسط John Strong در سال 1912 پیشگام شد. آلومینیوم ماده ای مطلوب برای آینه ها بود، اما برای آبکاری بسیار خطرناک بود. استفاده از پوشش تبخیری قوی برای ایجاد اولین آینه تلسکوپ آلومینیومی در دهه 1930.  اولین آینه دی الکتریک توسط Awwart در سال 1937 با استفاده از رادیوم تبخیر ایجاد شد، در حالی که اولین آینه فلزی که با پوشش دی الکتریک دی اکسید سیلیکون افزایش یافته بود، همان سال توسط هس ایجاد شد. Walter Geffcken در سال 1939 در شركت Schott Glass اختراع كرد كه اولین آینه دی الکتریک برای استفاده از پوشش های چند لایه (پشته) است.

یک آینه بزرگ محدب. اعوجاج در تصویر با فاصله مشاهده افزایش می یابد.

ساخت اینه

آینه ها با استفاده از یک پوشش بازتابنده به یک بستر مناسب ساخته می شوند.  شایع ترین بستر شیشه ای است که به علت شفافیت، سهولت ساخت، سختی، سختی و توانایی به پایان رسیدن صاف است. پوشش بازتابنده به طور معمول به سطح عقب شیشه ای اعمال می شود، به طوری که طرف بازتابنده پوشش از خوردگی و آسیب های تصادفی توسط شیشه ای در یک طرف و پوشش خود و رنگ اختیاری برای محافظت بیشتر از دیگر محافظت می شود.

در عصر کلاسیک، آینه ها از فلز جامد (برنز، نقره ای بعد) ساخته شده بود [33] و برای استفاده گسترده توسط مردم عادی خیلی گران بود؛ آنها نیز در معرض خوردگی بودند. با توجه به بازتاب منفی فلز جلا، این آینه ها همچنین یک تصویر تیره تر را نسبت به نقاشی های مدرن ارائه دادند، و آنها را برای استفاده در محیط داخلی با روشنایی مصنوعی زمان (شمع ها یا فانوس ها) نامناسب می سازد.

روش ساخت آینه از شیشه شیشه توسط شیشه سازان ونیزی قرن سیزدهم در جزیره Murano اختراع شد، که پشت شیشه را با یک پوشش قلع آمورف با استفاده از تکنیک آتلیه پوشانده بود، بازتابی از نزدیک و کامل و بدون تحریف . برای بیش از صد سال، آینههای ونیزی که در قابهای تزئینی ساخته شده بودند، به عنوان دکوراسیون لوکس برای کاخها در سراسر اروپا عمل میکردند، اما راز فرآیند جیوه در نهایت به دلیل جاسوسی صنعتی به لندن و پاریس در قرن 17 وارد شد. کارگاه های فرانسوی موفق به صنعتی شدن صنعتی در این فرایند شده اند و در نهایت آینه ها را برای مقادیر مساوی با توده ها مقرون به صرفه می سازند، گرچه مسمومیت جیوه (یک عنصر اصلی در طلاکاری که بواسطه آن تشکیل حباب های مضر است) باقی مانده است.

در زمان های مدرن، بستر آینه شکل، جلا و تمیز، و سپس پوشش داده شده است. آینه شیشه ای اغلب با نقره [34] یا آلومینیوم پوشیده شده است،

با استفاده از یک سری پوشش ها

کلرید قلع (II)

نقره

فعال کننده شیمی

فلز مس

رنگ

کلرید قلع (II) اعمال می شود زیرا نقره با شیشه نمی شود. فعال کننده باعث می شود قلع / نقره سخت شود. مس برای دوام طولانی مدت اضافه شده است.  رنگ پوشش محافظ در پشت آینه را از خراش ها  و سایر آسیب های تصادفی محافظت می کند.

در برخی از برنامه های کاربردی، به طور کلی کسانی که حساس به هزینه هستند و یا نیاز به دوام زیادی دارند، مانند برای نصب در یک سلول زندان، ممکن است آینه ها از یک مواد جامد مانند فلز جلا ساخته شوند. با این حال، فلزات شامل کریستال های کوچک (دانه ها) جدا شده توسط مرز دانه است. بنابراین، فلزات بلورین با یکنواختی کامل منعکس نمی شوند.  روش های دیگری مانند رسوب خیس یا الکترود تولید یک پوشش غیر کریستالی از فلز آمورف (شیشه فلزی). در صورت عدم وجود هر مرز دانه، پوششهای آمورف دارای بازتابی بالاتری نسبت به فلزات کریستالی همان نوع هستند. الکترود سازی باید با اولین پوشش شیشه ای با کربن انجام شود تا سطح الکتریکی را هدایت کند، بنابراین چسبندگی اغلب خوب نیست به عنوان رسوب خیس. هر دوی آنها توانایی تولید ضخامت کاملا یکنواخت را با دقت بالا ندارند. [39] هنگامی که دقت بالا یا بازتابی مورد نیاز نیست، پوشش می تواند در پشت آینه قرار گیرد به طوری که نور از طریق شیشه عبور می کند و پوشش دومین سطح آن است. بنابراین، این آینه های سطح دوم نامیده می شود که دارای مزیت بالقوه دوام بالا هستند، زیرا بستر شیشه می تواند پوشش را از آسیب محافظت کند.

برای کاربرد های فنی مانند آینه های لیزر، پوشش بازتابنده معمولا توسط رسوب خلاء استفاده می شود. رسوب خلاء یک وسیله موثر برای تولید یک پوشش بسیار سطحی و کنترل ضخامت با دقت بالا را فراهم می کند. در برنامه های کاربردی که دقت عالی و زیان های کم مورد نیاز است، قسمت پوشش داده شده آینه ممکن است اولین ماده ای باشد که با نور دیده می شود که به عنوان یک آینه سطح اول شناخته می شود. این انحراف و انعکاس دوگانه، همچنین نامیده می شود انعکاس شبح (انعکاس ضعیف از سطح شیشه و یکی از قوی تر از فلز بازتاب) را حذف می کند و جذب نور توسط آینه را کاهش می دهد. آینه های فنی ممکن است از پوشش نقره، آلومینیوم یا طلا (که معمولا برای آینه های مادون قرمز استفاده می شود) استفاده می کنند و زمانی که جدید می شوند بازتابی از 90 تا 95 درصد باشد. برای جلوگیری از اکسیداسیون لایه بازتابنده و خراش دادن فلز نرم، یک پوشش سخت، محافظ، شفاف می تواند استفاده شود. برنامه های کاربردی که نیاز به بازتاب بیشتر یا دوام بیشتری دارند، در حالی که پهنای باند وسیع ضروری نیستند، از پوشش های دی الکتریک استفاده می کنند که می تواند انعکاسی را تا 99.997 درصد در طول طیف محدودی از طول موج بدست آورد. از آنجا که پوشش ها معمولا شفاف هستند، ضرر جذب ناچیز است. برخلاف فلزات، بازتابی از پوششهای دی الکتریک فردی، تابعی از قانون اسنل است که به معادلات فرولن معروف است که به وسیله تفاوت شاخص شکست بین لایه ها تعیین می شود. بنابراین، ضخامت و ماده پوشش ها را می توان تنظیم کرد تا به هر طول موج متمرکز شود. در بسیاری از موارد، رسوب خلاء می تواند از جمله پاشش، رسوب تبخیر، رسوب قوس، رسوب گاز واکنشی و جوشاندن یون در میان بسیاری دیگر به دست آید.

تحول اینه

پرداخت آینه اولیه برای تلسکوپ فضایی هابل. انحراف در کیفیت سطح تقریبا 4 لیلی منجر به تصاویر ضعیف در ابتدا شد که در نهایت برای استفاده از اپتیک اصلاح شد.

یک دیود الکتریکی، خروجی لیزر لیزر که 75-80٪ بازتابنده بین 500 و 600 نانومتر است. چپ: آینه به رنگ زرد و سبز بسیار واضح است اما بسیار پر زده به قرمز و آبی است. راست: آینه 25٪ از نور لیزر 589 نانومتر را انتقال می دهد. از آنجا که ذرات دود، نور بیشتری را نسبت به بازتاب هایشان نور می کشند، هنگامی که منعکس کننده عقب نسبت به ناظر، پرتو به نظر می رسد بسیار روشن است.

اشتباهات Flatness، مانند تپه های رشته ای در سراسر سطح، این مصنوعات، تحریف، و کیفیت تصویر کم در بازتاب یک آینه خانگی ایجاد شده است.

آینه ها می توانند به طیف گسترده ای از تحرک های مهندسی، از جمله بازتاب، کیفیت سطح، زبری سطح، یا انتقال، بسته به برنامه مورد نظر، تولید شوند. این تحمل ها می توانند از کم، مانند یک آینه خانگی معمولی، تا بسیار زیاد، مانند آنهایی که در لیزر یا تلسکوپ استفاده می شوند، متفاوت باشند. افزایش تسلیم اجازه می دهد تصویربرداری بهتر و دقیق تر و یا انتقال پرتو در فواصل طولانی تر باشد. در سیستم های تصویربرداری این می تواند به کاهش ناهنجاری ها (آثار هنری)، اعوجاج و یا تاری، اما با هزینه بسیار بالاتر. در جایی که فاصله های مشاهده نسبتا نزدیک یا دقت بالا نگرانی نیست، تحریم های پایین تر می تواند برای ایجاد آینه های موثر در هزینه های مقرون به صرفه استفاده شود.

بازتابی اینه

بازتابی یک آینه به واسطه درصد نور منعکس در مجموع نور حادثه تعیین می شود. بازتابش ممکن است با طول موج متفاوت باشد. تمام یا بخشی از نور منعکس شده توسط آینه جذب می شود، در حالی که در بعضی موارد یک بخش نیز ممکن است از طریق آن عبور کند. اگر چه بخش کوچکی از نور توسط پوشش جذب می شود، بازتابی برای آینه های سطح اول معمولا بالاتر است، و از بین رفتن هر دو بازتاب و جذب از دست دادن سوبسترا. بازتابندگی اغلب با نوع و ضخامت پوشش تعیین می شود. هنگامی که ضخامت پوشش برای جلوگیری از انتقال کافی است، تمام زیانها به علت جذب رخ می دهد. آلومینیوم سخت تر، ارزان تر و مقاوم تر از خراشیدگی نسبت به نقره است و 85 تا 90 درصد نور را در محدوده قابل مشاهده در نزدیکی فرابنفش منعکس می کند اما بازتابنده ضعیفی از طول موج های مادون قرمز طولانی تر از 800 نانومتر است. طلا بسیار نرم و راحت خراشیده است، گران است، اما هنوز خسته کننده نیست. طلا بزرگتر از 96٪ است که نور نزدیک و دور مادون قرمز بین 800 تا 12000 نانومتر را نشان می دهد، اما ضعف نور مرئی را با طول موج های کمتر از 600 نانومتر (زرد) منعکس می کند. نقره گران است، نرم و به سرعت گران است، اما دارای بیشترین بازتابی در تصویری به مادون قرمز نزدیک از هر فلز است. نقره تا 98 نانومتر یا 99 درصد نور را به طول موج تا 2000 نانومتر بازتاب می دهد، اما تقریبا تمام بازتابی را در طول موج های کوتاه کمتر از 350 نانومتر از دست می دهد. آینه های دی الکتریک می توانند بیش از 99.99٪ نور را منعکس کنند، اما فقط برای یک طیف باریک از طول موج، از پهنای باند تنها 10 نانومتر تا 100 نانومتر برای لیزرهای قابل تنظیم. با این حال، پوشش دی الکتریک همچنین می تواند بازتابی از پوشش های فلزی را افزایش دهد و آنها را از ابتلاء یا خارش محافظت کند. مواد دی الکتریک به طور معمول بسیار سخت و نسبتا ارزان هستند، با این حال تعداد کتهای مورد نیاز به طور کلی باعث می شود که روند گرانشی باشد. در آینه های کم تحرک، ضخامت پوشش می تواند برای صرفه جویی در هزینه کاهش یابد و به سادگی با رنگ برای جذب انتقال پوشش داده شود.

بازتاب اینه

کیفیت سطح اینه

کیفیت سطح و یا دقت سطح، انحراف از یک سطح کامل و ایده آل سطح را اندازه گیری می کند. افزایش کیفیت سطوح باعث کاهش اعوجاج، مصنوعات و انحراف در تصاویر می شود و باعث افزایش انسجام، کالیاژ شدن و کاهش اختلاف ناخواسته در پرتوها می شود. برای آینه های هواپیما، این اغلب از لحاظ مسطح بودن توصیف می شود، در حالی که دیگر شکل های سطح با شکل ایده آل مقایسه می شود. کیفیت سطح معمولا با مواردی مانند interferometers یا آپارتمانهای نوری اندازه گیری می شود و معمولا در طول موج نور (λ) اندازه گیری می شود. این انحرافات می تواند بسیار بزرگتر یا بسیار کوچکتر از زبری سطح باشد. یک آینه داخلی خانگی که با شیشه فلوت ساخته شده است ممکن است دارای ضریب تسریع برابر با 9-14 لیتر در هر اینچ (~ 25 میلیمتر) باشد، که معادل انحراف از 5600 تا 8800 نانومتر از مسطح بودن کامل است. آینه های دقیق زمین و جلا که برای لیزر یا تلسکوپ طراحی شده اند ممکن است تا 50/50 (50/1 از طول موج نور یا حدود 12 نانومتر) داشته باشند. [44] [43] کیفیت سطح را می توان تحت تاثیر عوامل مانند تغییرات دما، استرس داخلی در بستر و یا حتی اثرات خمشی که در ترکیب مواد با ضریب های مختلف از گسترش حرارتی، شبیه به یک نوار دو فلزی رخ می دهد. [45]

زبری سطح

زبری سطح توصیف بافت سطح، اغلب از نظر عمق خراش های میکروسکوپی که توسط عملیات پرداخت لهستانی باقی مانده است. زبری سطح تعیین می کند که چقدر از انعکاس چشمگیر است و چقدر افسرده می شود، کنترل کننده این است که تصویر چگونه تار یا تار شود.

برای انعکاس کاملا درخشندگی، زبری سطح باید کمتر از طول موج نور باشد. مایکروویوها که بعضی اوقات طول موجی بیش از یک اینچ (~ 25 میلیمتر) دارند می توانند از یک صفحه نمایش فلزی، صفحه ی یخ قاره ای یا شن و ماسه بیرونی منعکس کنند، در حالی که نور مرئی با طول موج های تنها چند صد نانومتر (چند صد هزار و یک اینچ) باید یک سطح بسیار صاف را برای تولید انعکاس های چشمگیر ملاقات کنید. برای طول موجهایی که نزدیک یا حتی کمتر از قطر اتمها هستند، مانند اشعه ایکس، بازتابی میانی تنها می تواند توسط سطوحی که در بروز شوری از اشعه وجود دارد تولید شود.

 

زبری سطح به طور معمول در میکرون، طول موج و یا اندازه ذرات اندازه گیری می شود، با ~ 80،000-100،000 شن یا ~ ½λ-¼ λ “کیفیت نوری”.

transmissivity

Transmissivity با درصد نور در هر نور رویداد تعیین می شود. Transmissivity معمولا از سطوح اول و دوم هم مشابه است. نور ترکیبی انتقال یافته و منعکس شده، که از نور حادثه محاسبه شده است، اندازه گیری مقدار جذب شده توسط پوشش و بستر را اندازه گیری می کند. برای آینههای پرتابل، مانند آینههای یک طرفه، اسپلتیترهای پرتو یا اتصالات لیزر خروجی، انتقال آینه از نظر مهم است. غلظت پوشش های فلزی اغلب توسط ضخامت آنها تعیین می شود. برای دقت پرتوهای splitters و یا خروجی کوپلینگ، ضخامت پوشش باید با تحرک بسیار بالا برای انتقال مقدار مناسب نور نگه داشته شود. برای آینه های دی الکتریک، ضخامت کت باید همیشه با تحرک های بالا نگه داشته شود، اما اغلب بیشتر تعداد پوشش های فردی است که میزان نفوذ را تعیین می کنند. برای بستر، مواد مورد استفاده باید دارای طول موجی مناسب برای طول موج انتخابی باشند. شیشه برای بستر مناسب برای نور قابل توجه است، اما بستر های دیگر مانند سلنید روی یا یاقوت کبود مصنوعی ممکن است برای طول موج های مادون قرمز یا ماوراء بنفش استفاده شود.

نظافت شخصی

آینه معمولا به عنوان کمک به مراقبت شخصی مورد استفاده قرار می گیرد.  آنها ممکن است از اندازه های کوچک، مناسب برای حمل با خود، تا اندازه کامل بدن؛ آنها ممکن است دستی، تلفن همراه، ثابت یا قابل تنظیم باشد. یک نمونه کلاسیک از این شیشه شیشه ای است که ممکن است کج شود.

آینه های محدب

آینههای محدب زمینه میدان وسیعتری از آینههای مسطح فراهم میکنند،  و اغلب در وسایل نقلیه ، به ویژه کامیونهای بزرگ، برای به حداقل رساندن نقاط کور استفاده میشوند. آنها گاهی در جابجایی جاده ها قرار می گیرند و گوشه هایی از مکان هایی مانند مکان های پارکینگ به مردم امکان می دهد که در گوشه های اطراف ببینند تا از سقوط به وسایل نقلیه دیگر یا چرخ دستی های خرید جلوگیری شود. آنها نیز گاهی به عنوان بخشی از سیستم های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، به طوری که یک دوربین فیلمبرداری تنها می تواند بیش از یک زاویه را در یک زمان نشان دهد. . آینه های کوره به عنوان دکوراسیون در طراحی داخلی برای تأثیر عمدتا تجربه ای استفاده می شود.

آینه های دهان یا آینه های دندانی

آینه های دهان یا “آینه های دندانی” توسط دندانپزشکان برای چشم انداز غیر مستقیم و روشنایی دهان استفاده می شود. سطوح انعکاسی آنها ممکن است مسطح یا منحنی باشد.  آینه های دهان معمولا به وسیله مکانیک به منظور دید در فضاهای تنگ و اطراف گوشه ها در تجهیزات استفاده می شود.

آینه عقب

آینه های عقب مشاهده شده به طور وسیعی در وسایل نقلیه (مانند اتومبیل ها یا دوچرخه ها) استفاده می شود تا رانندگان بتوانند وسایل دیگر را که پشت سر آنها می بینند ببینند.   در عینک های آفتابی عقب، انتهای چپ شیشه چپ و سمت راست شیشه ی راست به عنوان آینه ها کار می کنند.

آینه یک طرفه

آینه های یک طرفه (همچنین آینه های دو طرفه نامیده می شوند) با نور کم نور و نور منفعل کار می کنند. یک آینه یک طرفه واقعی که در واقع اجازه می دهد نور در یک جهت فقط بدون نیاز به انرژی خارجی امکان پذیر نباشد زیرا قانون دوم ترمودینامیک را نقض می کند: اگر یک شیء سرد در طرف انتقال قرار داده شود و یک گرم یکی در طرف مسدود شده، انرژی تابشی از سرما تا جسم داغ منتقل می شود. بنابراین، اگر یک آینه یک طرفه بتواند در یک زمان تنها در یک جهت کار کند، در واقع از هر دو طرف بازتابنده است.

پنجره های یک طرفه

پنجره های یک طرفه را می توان به کار با نور قطبی در آزمایشگاه بدون نقض قانون دوم. این یک پارادوکس ظاهری است که برخی از فیزیکدانان بزرگ را متزلزل می کند، گرچه اجازه نمی دهد یک آینه یک طرفه عملی برای استفاده در دنیای واقعی باشد. ایزوله های نوری دستگاه های یک طرفه هستند که معمولا با لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.

سیگنالینگ

با استفاده از خورشید به عنوان منبع نور، یک آینه می تواند به وسیله تغییرات در جهت آینه بکار رود. سیگنال را می توان در فواصل طولانی استفاده کرد، احتمالا تا 60 کیلومتر در روز روشن. این روش توسط قبایل بومی آمریکا و چندین نظامی برای انتقال اطلاعات بین پاسگاه های دور استفاده شده است.

 

آینه ها همچنین می توانند برای جستجو برای جذب توجه هلیکوپتر های جستجو و نجات استفاده شوند. انواع آینه های تخصصی در دسترس هستند و اغلب در کیت های بقا نظامی وجود دارد

فن آوری

تلویزیون و پروژکتور

آینه های میکروسکوپی یک عنصر اصلی بسیاری از بزرگترین تلویزیون های با کیفیت بالا و پروژکتور های ویدیویی است. تکنولوژی معمولی این نوع از DLP Texas Instruments است. تراشه DLP یک میکروچیپ پستی با اندازه پستی است که سطح آن یک عدد میلیون میلیون آینه میکروسکوپی است. تصویر ایجاد شده است به عنوان آینه های فردی حرکت می کند تا یا منعکس کننده نور نسبت به سطح طرح (پیکسل در)، یا به سمت یک سطح جذب نور (پیکسل خاموش).

سایر تکنیک های پیش بینی شامل آینه شامل LCoS می باشد. مانند یک تراشه DLP، LCoS یک میکروچپی از اندازه مشابه است، اما به جای میلیون ها آینه فردی، یک آینه واحد است که توسط ماتریس کریستال مایع با میلیون ها پیکسل محافظت می شود. تصویر، به شکل نور، به سمت سطح طرح ریزی (پیکسل روی) منعکس می شود یا توسط پیکسل های فعال شده (پیکسل خاموش) جذب می شود. تلویزیون ها و پروژکتور های مبتنی بر LCoS اغلب از 3 تراشه استفاده می کنند، یکی برای هر رنگ اصلی.

آینه های بزرگ در تلویزیون های پروژکتور عقب استفاده می شود. نور (به عنوان مثال از یک DLP همانطور که در بالا ذکر شد) توسط یک یا چند آینه بسته شده است، به طوری که مجموعه تلویزیونی جمع و جور است.

نیروی خورشیدی

فوائد پارابولیک در نزدیکی هارپر دریاچه در کالیفرنیا

آینه بخشی جدایی ناپذیر از نیروگاه خورشیدی است. تصویری که در تصویر مجاور نشان داده شده، انرژی خورشیدی متمرکز را از طیف وسیعی از خوشه های پارابولی استفاده می کند. [58]

ابزار

بخش E-ELT آینه تحت آزمایش

تلسکوپ و ابزار دقیق دیگر از آینه های نقره ای یا آینه سطح اولیه استفاده می کنند که در آن سطح بازتابی روی سطح جلویی (یا اول) شیشه قرار می گیرد (این انعکاس از سطح شیشه ای آینه عقب معمولی را از بین می برد). بعضی از آنها از نقره استفاده می کنند، اما بیشتر آنها آلومینیوم هستند که در طول موج کوتاه از نقره بازتابنده است. همه این پوشش ها به آسانی آسیب دیده و نیاز به دستکاری خاص دارند. آنها 90٪ تا 95٪ از نور حادثه را در هنگام جدید نشان می دهند. پوشش ها معمولا توسط رسوب خلاء اعمال می شوند. شورت های محافظ معمولا قبل از اینکه آینه از خلاء حذف شود، استفاده می شود، زیرا پوشش آن در غیر این صورت شروع به خوردن می کند، به محض اینکه در معرض اکسیژن و رطوبت در هوا قرار گیرد. آینه های سوراخ جلو باید گاهی اوقات برای حفظ کیفیت آنها مجددا احیا شود. آینه های نوری مانند آینه های منگین که آینه سطح دوم (پوشش انعکاسی روی سطح عقب) به عنوان بخشی از طرح های نوری آنها است، معمولا برای اصلاح نوری ها استفاده می شود. [59]

بازتابی از پوشش آینه می تواند با استفاده از یک بازتابنده اندازه گیری شود و برای یک فلز خاص برای طول موج های مختلف متفاوت باشد. این در برخی از کارهای نوری برای ساخت آینه های سرد و آینه های گرم مورد بهره برداری قرار می گیرد. یک آینه سرد ساخته شده با استفاده از یک substrate شفاف و انتخاب یک ماده پوشش است که بیشتر به نور قابل ملاحظه ای بازتاب می کند و بیشتر به نور مادون قرمز انتقال می دهد.

یک آینه گرم مخالف است، پوشش به ترتیب نشان دهنده مادون قرمز است. سطوح آینه بعضی اوقات از پوششهای نازک فیلم برای پوشاندن سطوح و کاهش بازتابش در قسمتهای طیفی که از آنها استفاده می شود، استفاده می شود. به عنوان مثال، آینه های آلومینیومی معمولا با دی اکسید سیلیکون یا فلوراید منیزیم پوشیده شده اند. بازتابش به عنوان تابعی از طول موج بستگی به ضخامت پوشش و نحوه استفاده از آن دارد.

یک آینه پوشش دی الکتریک که در لیزر رنگی استفاده می شود. آینه بیش از 99٪ بازتابنده در 550 نانومتر، (زرد) است، اما اجازه می دهد که بسیاری از رنگ دیگر عبور کند.

یک آینه دی الکتریک در لیزر های قابل تنظیم استفاده می شود. با طول موج 600 نانومتر و پهنای باند 100 نانومتر، پوشش کاملا به کاغذ ساختمانی پرتقال بازتاب می دهد، اما تنها رنگ های قرمز را از کاغذ آبی نشان می دهد.

برای کارهای علمی علمی، اغلب استفاده از آینه دی الکتریک است. اینها زیربنای شیشه ای (یا گاهی اوقات دیگر) است که در آن یک یا چند لایه مواد دی الکتریک رسوب می شود تا یک پوشش نوری ایجاد شود. با انتخاب دقیق نوع و ضخامت لایه های دی الکتریک، طیف طول موج ها و مقدار نور بازتاب شده از آینه می تواند مشخص شود. بهترین آینه این نوع می تواند> 99.999٪ از نور (در طیف وسیعی از طول موج ها) را که بر روی آینه اتفاق می افتد، منعکس کند. چنین آینه ها اغلب در لیزرها استفاده می شود.

در نجوم، اپتیک تطبیقی ​​یک روش برای اندازه گیری اعوجاج های تصویری متغیر است و یک آینه ناپایدار را بر حسب زمان یک میلی ثانیه برآورده می کند تا جابجایی اعوجاج ها را جبران کند.

اگر چه اکثر آینه ها برای نشان دادن نور قابل مشاهده طراحی شده اند، سطوح منعکس کننده دیگر انواع تابش الکترومغناطیسی نیز نامیده می شود. آینه هایی برای محدوده های دیگر امواج الکترومغناطیسی در اپتیک و نجوم استفاده می شود. آینه های امواج رادیویی (گاهی اوقات به عنوان بازتابنده ها) عناصر مهم تلسکوپ های رادیویی هستند.

آینه های چهره به چهره

دو یا بیشتر آینه که دقیقا به صورت موازی با هم قرار گرفته اند و با یکدیگر روبرو می شوند می توانند یک بازتاب بی نهایت بازتاب را به نام اثر آینه بی نهایت به ارمغان بیاورند. برخی از دستگاه ها از این برای تولید بازتاب های متعدد استفاده می کنند:

تداخل سنج فابی پرو

لیزر (حاوی حفره نوری)

کالیودوسکوپ سه بعدی برای تمرکز نور

خورشید باد

برنامه های نظامی

گفته شده است که Archimedes از یک آینه بزرگ برای استفاده از کشتی های رومی در هنگام حمله به سیراکیوز استفاده کرده است. این هرگز اثبات یا نفی نشده است با این حال، آن را به آزمون قرار داده است. به تازگی، در یک نمایش کانال کشف مشهور، MythBusters، یک تیم از MIT سعی کرد مجدد از Archimedes Death Ray بازسازی کند. آنها برای شروع یک آتش سوزی در کشتی ناموفق بودند. تلاش های قبلی برای روشن شدن قایق در آتش تنها با استفاده از آینه های برنزی موجود در زمان ارشمیدس ناموفق بود، و زمان برای احیای صنایع دستی، استفاده از آن را غیر عملی می کرد، و در نتیجه تیم اسطوره ای با اعتقاد بر این اسطوره “پرتاب” شد. با این وجود پیدا شد که آینه آن را برای مسافران قایق هدف مورد نظر بسیار دشوار دید، به احتمال زیاد به ایجاد شکست خود، که ممکن است منشا اسطوره بود. (برای استفاده عملی از این روش، برج خورشیدی را ببینید.)

روشنایی فصلی

با توجه به موقعیت آن در یک دره شیب دار، شهر ایتالیایی Viganella هر تابستان هفت هفته بدون نور مستقیم خورشید قرار می گیرد. در سال 2006 یک آینه کامپیوتری € 100،000 با اندازه 8 × 5 متر نصب شد تا منعکس کننده نور خورشید به پایتخت شهر باشد. در اوایل سال 2007، روستای مشابه باندو، سوئیس، قصد داشت تا این راه حل را نیز مورد استفاده قرار دهد. در سال 2013، آینه ها برای نشان دادن نور خورشید به میدان شهر در شهر نروژی Rjukan نصب شد. [65] آینه ها می توانند برای تولید اثرات روشنایی در گلخانه ها و یا سالن های زیبایی استفاده شوند.

معماری

ترامپ بین المللی هتل و برج نشان دهنده افقی در امتداد رودخانه شیکاگو در مرکز شهر شیکاگو است

آینه ها یک موضوع طراحی محبوب در معماری است، به ویژه در ساختمان های بلند مدرن و مدرن مدرن در شهرهای بزرگ. مثالهای اولیه شامل مرکز کمپبل در دالاس، که در سال 1972 افتتاح شد، [66] و برج جان هنکاک در بوستون.

اخیرا دو آسمان خراش طراحی شده توسط معمار رافائل ویلی، Vdara در لاس وگاس و 20 Fenchurch خیابان در لندن، با توجه به بیرونی عایق شیشه ای منحنی خود را به عنوان بازتابنده های استوانه ای و کروی برای نور خورشید، تجربه های غیر معمول را تجربه کرده اند. در سال 2010، مجله بررسی مجله لاس وگاس گزارش داد که نور خورشید برجسته از برج جنوبی وردا می تواند شناگران را در استخر هتل، و همچنین ذوب شدن فنجان های پلاستیکی و کیسه های خرید بخواند؛ کارکنان هتل بر این پدیده به عنوان «رادیکال مرگ ودارا» [67] نامیده می شود، همانند «خالص». در سال 2013، نور خورشید که 20 خیابان Fenchurch Street را منعکس می کرد، بخشی از ماشین جگوار که در نزدیکی پارک پارک شده بود و ذوب شدن یا فرورفتن یک فروشگاه سلمانی در نزدیکی آن را ذوب می کرد. [68] این ساختمان به نام “رادیو” نامگذاری شده بود، زیرا شکل آن تقریبا مشابه مدل خاصی از رادیو دو طرفه بود. اما پس از تمایل خود به حرارت دادن اجسام اطراف، شناخته شد، نام مستعار به “walkie-scorchie” تغییر یافت.

هنرهای زیبا

نقاشی

وینر تیتین با آینه

نقاشان که کسی را که به یک آینه نگاه می کند، اغلب نشان دهنده انعکاس شخص است. این یک نوع انتزاع است – در بیشتر موارد زاویه دید چنین است که انعکاس شخص نباید قابل مشاهده باشد. به طور مشابه، در فیلم ها و عکاسی هنوز یک بازیگر یا بازیگر نشان داده شده است که ظاهرا به او نگاه می کند – یا خودش را در آینه، و با این حال، بازتابی به دوربین نگاه می کند. در واقعیت، بازیگر یا بازیگر فقط دوربین و اپراتورش را در این مورد می بیند نه بازتابی که دارد.

آینه دستگاه مرکزی در برخی از بزرگترین نقاشی های اروپایی است:

نوار ادوارد منیت در Folies-Bergère

وینر تیتین با آینه

پرتره آرنولفینی Jan van Eyck

دختر پابلو پیکاسو قبل از آینه (1932)

لایمنیناس دیهگو ولاسکو، که در آن بیننده هر دو چشم انداز (از خود پرتره در حال انجام) و تماشا، و تعدادی از این نقاشی در رسانه های مختلف

ونوس زهره با آینه

آینه ها توسط هنرمندان برای ایجاد آثار و استفاده از هنر خود استفاده می شود:

Filippo Brunelleschi با کمک آینه از دیدگاه خطی کشف کرد.

لئوناردو داوینچی آینه را “کارشناسی ارشد نقاشان” نامید. او پیشنهاد کرد: “وقتی می خواهید ببینید که آیا کل تصویر شما با آنچه که از طبیعت تصویر کرده است، یک آینه را نشان می دهد و واقعی آن را منعکس می کند. مقایسه کنید که چه چیزی با نقاشی شما منعکس شده است و به دقت بررسی کنید که آیا هر دو تصویر از موضوع، به خصوص در مورد آینه.

بسیاری از پرتره های خود را از طریق استفاده از آینه ها، از قبیل پرتره های عالی خود توسط دورر، فریده کوهلو، رامبراند و ون گوگ ممکن ساخته است. م. C. Escher با استفاده از شکل های ویژه آینه به منظور دستیابی به یک دید کامل بیشتر از محیط اطراف خود از دید مستقیم در دست با بازتاب کره (همچنین به عنوان پرتره در آینه کروی شناخته شده) استفاده می شود.

آثار هنری گاهی لازم است:

آثار غیر انعکاسی István Orosz تصاویری تحریف شده به طوری که فقط زمانی که منعکس شده در یک آینه مناسب و موقعیت یاب، به وضوح قابل مشاهده می باشند. [71]

مجسمه سازی

Anamorphosis طرح مجسمه سازی به آینه

هنرمند معاصر Anthony Jonwick Hurwitz از آینه های استوانه ای برای طراحی مجسمه های تحریف شده استفاده می کند.

مجسمه ها به طور کامل یا بخشی از آینه ها تشکیل شده است

بی نهایت نیز صدمه دیده است آینه، شیشه و سیلیکون مجسمه توسط هنرمند، استو Wulsin

آسمان آینه مجسمه سازی عمومی توسط هنرمند آنیش کاپور است

دیگر رسانه های هنری

گریو آینه ها توسط هیلاری آرنولد بیکر، رمزی

بعضی از هنرمندان معاصر دیگر از آثار هنری استفاده می کنند:

یک آینه جادویی چینی یک هنر است که در آن صورت آینه برنز همان تصویری را که در پشت آن قرار دارد طراحی می کند. این به دلیل انحنای کوتاه در جلوی آن است. [73]

هولوگرافیک با استفاده از تعداد زیادی آینه منحنی تعبیه شده در یک سطح برای تولید تصاویر سه بعدی.

نقاشی روی سطوح آینه (مانند آینه شیشه ای چاپ شده با ابریشم)

نصب آینه های ویژه

دنبال من آینه دخمه پرپیچ و خم توسط هنرمند، Jeppe هین (همچنین، سرگرمی: آینه mazes، در زیر)

آینه مکعب نئون توسط هنرمند Jeppe Hein

تابع مذهبی آینه واقعی و تصویری

در قرون وسطی آینه ها در اشکال مختلف برای استفاده چندگانه وجود داشت. اغلب آنها به عنوان لوازم جانبی برای بهداشت شخصی مورد استفاده قرار می گرفتند اما همچنین به عنوان نشانه هایی از عروسی عروسی ساخته شده از عاج در مراکز حکاکی عاج در پاریس، کلن و جنوب هلند. [74] آنها همچنین استفاده های خود را در زمینه های مذهبی به کار بردند، زیرا در اواخر قرن 14 در قالب خاصی از مدال های زائران یا جعبه های آینه های آهنی / آرمه [75] ساخته شده بودند. موجودات دجال بورگوندی به ما نشان می دهد که قوم ها عظیمی از آینه ها یا اشیاء با آینه داشتند نه فقط با نماد مذهبی و یا کتیبه، بلکه در ترکیب با کلیساها، نقاشی های مذهبی و یا سایر اشیائی که مخصوصا برای تقوا شخصی استفاده می شدند. با توجه به آینه های نقاشی و نورپردازی کتاب به عنوان مصنوعات تصویری و تلاش برای رسیدن به نتیجه گیری در مورد عملکرد خود را از محیط نشان داده شده خود، یکی از این توابع کمک می کند تا در نماز شخصی برای آگاهی از خود و دانش خداوند، مطابق با الهیات معاصر منابع به عنوان مثال. عروسی مشهور آرنولفینی توسط جان ون ایک نشان می دهد که یک ستاره ای از اشیاء است که می تواند به عنوان یک شخص شناخته شده باشد که اجازه می دهد یک مرد نمازگزار برای استفاده از آنها برای تقوا شخصی خود: آینه احاطه شده توسط صحنه های شور و شوق برای منعکس کردن در آن و در خود، یک گل سرخ به عنوان یک دستگاه در این فرایند، نیمکت حجاب و چسبان که به عنوان یک پسر خوش تیپ استفاده می شود، و کفش های رها شده که اشاره به مسیری که نمازگزار به زانو زده است اشاره می کند. معنای استعاری آینههای تصویری پیچیده و چند لایه است، به عنوان مثال به عنوان یک ویژگی مری، “ماکولا سینوسی اسپکولوم”، و یا به عنوان ویژگی های دانش و علم علم و دانش همانطور که در کتاب روشنایی از evangelists مختلف و نویسندگان رساله های مذهبی ظاهر می شود. آینه های تصویری که بر ویژگی های فیزیکی یک آینه واقعی متمرکز شده اند می توانند به عنوان استعاره های دانش و انعکاس دیده شوند و بنابراین قادر به یادآوری مخاطب هستند تا خود را منعکس کنند و بدانند. آینه ممکن است به صورت همزمان به عنوان نماد و دستگاه تجدید نظر اخلاقی این نیز این است که اگر آن را در ترکیب با فضیلت ها و ناهنجاری ها نشان داده شود، ترکیبی است که اغلب در قرن 15 به وجود می آید: لایه های اخلاقی از استعاره های آینه به مخاطب یادآوری خود را به طور کامل با توجه به زندگی فاسد و یا حیله گری خود را. این بیشتر درست است اگر آینه با نماد تاریخ مرگ همراه باشد. نه تنها مرگ به عنوان یک جسد یا اسکلتی که آینه را برای کارکنان هنوز هم زندگی می کند نقاشی، روشنایی و نقاشی است، اما جمجمه بر روی سطوح محدب آینه های تصویری ظاهر می شود، و چهره آینده اش را نقاشی و واقعی نشان می دهد. [78]

 

آینه تزیین

آینه ها اغلب در دکوراسیون داخلی و به عنوان زیور آلات استفاده می شود:

آینه هایی که معمولا بزرگ و بدون قاب هستند، اغلب در دکوراسیون داخلی برای ایجاد توهم فضا و افزایش اندازه ظاهری یک اتاق استفاده می شوند. [79] آنها نیز به شکل های مختلف، مانند شیشه و شیشه ای و آینه ی Overmantel طراحی شده اند.

آینه ها نیز در بعضی از مدارس فنگ شویی استفاده می شود، یک عمل باستانی چینی برای قرار دادن و ترتیب فضا، برای رسیدن به هماهنگی با محیط زیست.

نرمی آینه های قدیمی گاهی اوقات توسط هنرمندان معاصر برای استفاده در طراحی داخلی تکرار می شود. این آثار هنری آثار هنری آثار هنری است و می تواند رنگ و بافت را به یک سطح انعکاسی سخت و سرد تبدیل کند. این یک فرآیند هنری است که توسط بسیاری انجام شده و با کمال کامل شده است. [نیازمند منبع]

یک کانسار بازتاب دهنده تزئینی از شیشه های نازک فلز، که به عنوان یک آینه بزرگ زاویه ای کار می کند، به عنوان دکور کریسمس نامیده می شود.

آینه سرگرمی

توپ های دیسکو به چرخش نور که با آینه های کوچک پوشیده شده اند، برای پرتاب نقاط حرکتی نور در اطراف یک طبقه رقص استفاده می شود.

سالن آینه ها، که معمولا در پارک های تفریحی یافت می شود، جاذبه ای است که در آن تعدادی از آینه های تحریف کننده برای تولید بازتاب های غیرمعمولی از بازدید کننده استفاده می شود.

آینه ها در كاليودوسكوپ، وسايل سرگرمي شخصي كه سر ديويد Brewster در اسكاتلند اختراع شده اند، كار مي كنند.

آینه ها اغلب در سحر و جادو برای ایجاد یک توهم استفاده می شود. یکی از اثرات شبح فلفل است.

مارپیچهای آینه، که اغلب در پارک های تفریحی یافت می شوند، دارای تعداد زیادی آینه و ورق شیشه ای می باشند. ایده این است که بدون آرام شدن در دیوار، آرایه disorientating را حرکت دهید. آینه در جاذبه هایی مانند این اغلب از پلکسی گلاس ساخته شده است تا اطمینان حاصل شود که آنها شکست نمی خورند. [نیازمند منبع]

آینه فیلم و تلویزیون

Candyman یک فیلم ترسناک در مورد یک روح بدخواه است که با نام آن در جلوی آینه احضار شده است.

آینه یک فیلم ترسناک در مورد آینه های خالی از سکنه است که صحنه های مختلفی را نشان می دهد که در مقابل آنها قرار دارد.

Poltergeist III دارای آینه هایی است که واقعیت را منعکس نمی کنند و می توانند به عنوان پورتال برای زندگی پس از مرگ استفاده شوند.

Miniseries 10th Kingdom به شخصیت ها نیاز دارد از یک آینه جادویی برای سفر بین شهر نیویورک (پادشاهی 10) و نه پادشاهی از پری است.

ادبیات آینه

یک تصویر از صفحه 30 میلولیت (سفید برفی) یک ترجمه ایسلندی 1852 از پری فروم نسخه

Taijitu در یک قاب از trigrams و یک آینه مخفی مخفی. اعتقاد بر این فریبنده است که روحهای بد را دور انداخته و برای نجات جان خویش از بدبختی بگریزند

آینه نقش مهمی در ادبیات فرهنگی ایفا می کند.

مسیح مقدس کتاب مقدس، 1 قرنتیان 13:12 (“از طریق شیشه ای تیره”) و 2 قرنتیان 3:18، مرجع یک تصویر آینه تیره و یا انعکاس آینه ضعیف است.

نکته های اساطیر یونان، در حالی که به خود می گیرند، با بازتاب در آب، از بین می رود.

در افسانه اروپا، “برف سفید” (جمع آوری شده توسط برادران گریم در سال 1812)، ملکه شر می پرسد، “آینه، آینه، بر روی دیوار … که عادلانه ترین از همه آنها؟”

در آلفرد، شعر مشهور لرد تنیسون “بانوی شالوت” (1833، تجدید نظر شده در سال 1842)، شخصیت عناصر دارای آینه ای است که او را قادر می سازد تا به مردم کاملوت نگاه کند؛ چرا که او تحت لعنت است که از دیدن او جلوگیری می کند کاملوت به طور مستقیم

لوئیس کارول از طریق شیشه ای به دنبال و آنچه که آلیس یافت می شود (1871) یکی از زیباترین استفاده های آینه در ادبیات است. متن خود را با استفاده از یک روایت که آینه از سلف خود، ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب است. [نیازمند منبع]

در عکس رمان «اسکار وایلد»، «تصویر دوریان گری» (1890) یک پرتره به عنوان یک آینه جادویی به کار میرود که نشان دهنده تصویر واقعی شخصیت دائمی جوان است و تاثیر روح او بر هر عمل گناهکار است.

داستان کوتاه “تلن، اوقار، اوربیس ترتیوس” توسط جورج لوئیس بورخس با عبارت “من به کشف اوقار به پیوستن یک آینه و دایره المعارف” پرداخته و حاوی مراجع دیگر به آینه ها است.

“تله”، یک داستان کوتاه توسط H.P. لاوکرافت و هنری سیتی وایتهد، در اطراف یک آینه قرار دارند. “در ماه دسامبر مشخص شد که همه چیز با این حرکت غیرقابل قبول آغاز شد و من فکر کردم که در آینه آثار کوتینگنیک من دیده می شود. چیزی به نظر من منحرف شد – چیزی در شیشه منعکس شد، هرچند من در من تنها بود چهارم. “[82]

اشیاء جادویی در سری هری پاتر (1997-2011) شامل آینه ای از آینه و دو طرفه می باشد.

در زیر “ضمیمه: هواپیماهای مختلف و کیهانشناسی” راهنمای سیاه چال و اژدها از هواپیما (2000)، هواپیما آینه ها (صفحه 204) است.  این هواپیما آینه را به عنوان یک فضای موجود در پشت سطوح بازتابنده توصیف می کند و بازدیدکنندگان به عنوان یک راهرو طولانی تجربه می کنند. بزرگترین خطر برای بازدید کنندگان پس از ورود به هواپیما ایجاد فوری از یک آینه-خود با همگرایی مخالف از بازدید کننده اصلی است.

“آینه دزد”، یک رمان مارتین سای (2016) [84] شامل یک داستان خیالی از جاسوسی صنعتی در اطراف تولید آینه در قرن 16 در ونیز است.

“تصویر دروغین”، یک داستان کوتاه توسط استفان کینگ، مربوط به یک آینه نادر Elizabethan است که نمایش تصویر دروازه ای را در هنگام مشاهده، نشان دهنده مرگ بیننده است.

Kilgore Trout، قهرمان داستان کورت وونگوت “صبحانه ی قهرمانان” معتقد است که آینه ها پنجره هایی به سایر جهان ها هستند و به عنوان “نشت ها” اشاره می کنند که در این کتاب موثری تکراری است

آینه ها و حیوانات

تست آینه

تنها چند گونه حیوانی توانایی تشخیص خود را در یک آینه نشان داده اند، بیشتر آنها پستانداران هستند. آزمایشات یافته اند که حیوانات زیر می توانند آزمایش آینه را منتقل کنند:

همه میمون های بزرگ:

انسان. انسانها تمایل به آزمایش آینه را تا 18 ماهگی یا آنچه که روانکاوی به «مرحله آینه» می گویند، می اندازند.

بنوبوس

شامپانزه ها

اورانگوتان

گوریلا در ابتدا تصور می شد که گوریل ها آزمون را نپذیرفتند، اما اکنون چندین گزارش مستقل از گوریل ها (مانند Koko [91] وجود دارد) گذراندن آزمون.

دلفین های بطری

Orcas

فیل ها

انواع غیر معمول آینه

4.5 متر (15 فوت) آینه بلند آکوستیک نزدیک Kilnsea Grange، East Yorkshire، UK

یک آینه داغ در دوربین برای کاهش چشم قرمز استفاده می شود

دیگر انواع دستگاه بازتابنده نیز “آینه” نامیده می شود.

آینه های آکوستیک دستگاه های منفعل هستند که برای انعکاس و شاید تمرکز بر امواج صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. آینه های آکوستیک برای تشخیص انتخابی امواج صوتی، مخصوصا در دوران جنگ جهانی دوم استفاده شده است. آنها برای شناسایی هواپیماهای دشمن قبل از توسعه رادار مورد استفاده قرار گرفتند. آینه های آکوستیک برای بازرسی از راه دور از جو استفاده می شود؛ آنها می توانند برای ایجاد یک تیر محدود با پراش پرتو باریک استفاده شوند.  آنها همچنین می توانند برای تصویربرداری زیر آب استفاده شوند.

آینه های فعال آینه هایی هستند که نور آنها را منعکس می کنند. آنها برای ساخت لیزر دیسک مورد استفاده قرار می گیرند. تقویت معمولا در طیف وسیعی از طول موج است و نیاز به منبع خارجی قدرت دارد.

آینه های اتمی دستگاههایی هستند که منعکس کننده امواج ماده هستند. معمولا آینه های اتمی در حوضۀ گاو کاری کار می کنند. چنین آینه ها می توانند برای تداخل اتمی و هولوگرافی اتمی استفاده شوند. پیشنهاد شده است که می توان آنها را برای سیستم های تصویربرداری غیر مخرب با وضوح نانومتری مورد استفاده قرار داد.

آینه های سرد، آینه های دی الکتریک هستند که کل طیف نور قابل مشاهده را نشان می دهند، در حالی که طول موج های مادون قرمز را به طور موثر انتقال می دهند. اینها صحبت از آینه های گرم است.

بازتابنده های گوشه ای از سه آینه تخت برای نشان دادن نور به سمت منبع استفاده می کنند، همچنین ممکن است با منشورهایی که منعکس کننده انعکاس داخلی در کل هستند و سطوح آینه ای ندارند، استفاده شود. آنها برای موقعیت اضطراری و بازتابنده های ترافیکی استفاده می شوند.

آینه های داغ، نور مادون قرمز را نشان می دهند، در حالی که اجازه می دهد نور مرئی عبور کند. این می تواند برای جدا کردن نور مفید از مادون قرمز غیر ضروری برای کاهش حرارت اجزای یک دستگاه نوری استفاده شود. آنها همچنین می توانند به عنوان پرورش دهنده های دی کروی استفاده شوند. (آینه های داغ، صحبت از آینه های سرد است.)

رفلکتورهای فلزی برای نشان دادن نور مادون قرمز (از جمله در بخاری های فضایی یا مایکروویو) استفاده می شود.

آینه های غیر آهنی آینه هایی هستند که تصویری غیرمستقیم از سوژه هایشان را ارائه می دهند.

آینه های اشعه ایکس تولید بازتابی از اشعه ایکس را نشان می دهد. تمام انواع شناخته شده تنها در زاویه نزدیک برف زایشی کار می کنند و فقط یک کسر کوچکی از اشعه ها منعکس می شوند. همچنین اشعه ایکس را ببینید.

آینه های نسبی هوایی پرواز از یک موج ضربه ای (موج بیداری) در یک پلاسما برای تولید انعکاس های غیرمستقیم اما انعطاف پذیر از پرتوهای پر انرژی با طول موج های بسیار کوتاه استفاده می کنند و در بعضی از انواع لیزرهای اشعه ایکس استفاده می شوند. موج بیداری توسط یک پالس بسیار شدید لیزر متمرکز بر پلاسما با چگالی کم تولید می شود که باعث ایجاد دیواره ای از ذرات شارژ و الکترون های آزاد می شود که با سرعت بسیار زیاد حرکت می کنند. بر اساس نظریه نسبیت خاص، به علت سرعت موج بیداری، می تواند تابش با طول موج بسیار کوتاهتر از نور مرئی یا اشعه ماوراء بنفش را نشان دهد.

آینه در ادبیات فارسی
گاهی در ادبیات عرفانی آینه به دل شخص مؤمن اشاره دارد، آن‌گاه که، از زنگارها و تیرگی‌های ناشی از حرص، حسد، عجب، و خودبینی پاک و صیقلی شده باشد.

شعری از حافظ:

 

عکس روی تو که در آینهٔ جام افتاد               عارف از خندهٔ می‌در طمع خام افتاد
حسن روی تو به یک جلوه که در آینه کرد        این همه نقش در آیینهٔ اوهام افتاد
این همه عکس می‌ونقش نگارین که نمود        یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد

 

منابع :

ویکی پدیا

 

 

دانشنامه نمیک از تمامی هنردوستان ،اساتید ایران برای پیشرفت ایران عزیزمان در تمامی زمینه ها دعوت به همکاری می نماید شما عزیزان با با دادن نظر و ارسال اطلاعات تکمیلی خود در این زمینه برای پیشرفت کشور عزیزمان در علم و فن آوری میتوانید باعث پیشرفت و تکامل کشور شوید

راهای ارتباط با ما

ایمیل : info@nmik.ir

برای سهولت ارسال نظرات و ارتقاء دانشنامه شما همچنین میتوانید متن و عکسهای خود را در وات ساپ با این شماره :09014465636 ارسال نمایید.

با تشکر تیم نمیک